همشهری آنلاین: عباس شیبانی عضو ریش سپید و پیشکسوت شورای شهر تهران بالاخره سکوت را شکست و گفتگویی با رسانه‌ها داشت که در این مصاحبه بسیار صریح به برخی از پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داده است.

فارس با دکتر عباس شیبانی از اعضای پیشکسون شورای شهر تهران گفتگویی داشته است که خواندنی است.

شیبانی تجربه 13 سال زندان پیش از انقلاب و فراز و نشیب‌های سیاسی 35 سال بعد از آن نتوانسته وی را از عرصه‌های سیاسی کشور به در ببرد. پزشک 83 ساله شورا 64 سال است که فعالیت سیاسی دارد و هنوز خسته به نظر نمی‌رسد.

عضویت در شورای انقلاب و وزارت کشاورزی دولت انقلابی، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی تهران در مجلس شورای اسلامی برای چهار دوره، ریاست دانشگاه تهران، کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دوم و پنجم و اینک عضویت در شورای شهر تهران برای سه دوره، بخشی از کارنامه پربار عباس شیبانی را تشکیل می‌دهد.

عضو کم حرف شورای شهر، همیشه اول وقت و پیش از سایر اعضا در جلسه حاضر می‌شود، صندلی خود را به ندرت در طول جلسه ترک می‌کند و تا آخر جلسه در صحن باقی می‌ماند و در رای گیری‌ها حضور فعال دارد، حساس‌ترین عضو شورا نسبت به تاخیر و غیبت اعضا است و اغلب راجع به این موضوع تذکر می‌دهد، به ندرت مصاحبه می‌کند و وقتی در مقابل خبرنگاران قرار می‌گیرد، صریح و بی پرده است.

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

  • در مورد کارهای سیاسی قبل از انقلاب، حافظه تاریخی ندارم، سوال بپرسید، جواب میدهم.
  • نحوه دستگیریم قبل از انقلاب را یادم نمی‌آید و در زندان زیاد به من سخت نمی‌گذشت، خیلی به ما سخت نمی‌گرفتند.
  • در انتخابات شهردار تهران به قالیباف رأی دادم، آقای قالیباف آدم کاری و فعال است قبولش دارم.
  • چه کسی گفته که از شورا حقوق نمی‌گیرم؟ من از شورا حقوق می‌گیرم چون منبع درآمد دیگری ندارم. حدود سه میلیون تومان ماهیانه از شورا حقوق دریافت می‌کنم.
  • هر کس هر تفکری دارد باید بیرون از شورا بگذارد. توصیه می‌کنم که در داخل شورا سیاسی‌کاری نکنند. شورا باید کار مردم را انجام دهد.
  • اوایل جنگ یک ماه در آبادان بودم و بقیه را در تهران، زمانی که کارها روی روال افتاد به تهران آمدم.
  • اگر فردی متخصص باشد باید از آن استفاده کنند حتی اگر ثروتمند باشد.
  • من خیلی اهل حرف نیستم بیشتر عمل می‌کنم.
کد خبر 259941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز