دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی از پخش ۱۰۹ میلیون لیتر فرآورده نفتی پس از اعلام نرخ‌های جدید سوخت خبر داد و گفت : پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا و توزیع این فرآورده‌ها پس از پایان ذخیره سوخت مردم به روال قبل برگردد.

قیمت بنزین

ایسنا نوشت: مصطفی کشکولی با اشاره به اعلام نرخ‌های جدید سوخت از بامداد روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه و میزان پخش فرآورده‌های نفتی در این مدت اظهار کرد: روز جمعه 53 میلیون لیتر و روز شنبه 56 میلیون لیتر فرآورده نفتی پخش شد.

وی با اشاره به افزایش مصرف این فرآورده در روز قبل از اعلام نرخ‌های جدید افزود: روز پنج‌شنبه مصرف بنزین به بیش از 97 میلیون لیتر رسید .

مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی با اشاره به استقبال مصرف کنندگان پس از اعلام نرخ‌های جدید اظهار کرد:مصرف سوخت در روزهای اخیر اندکی کمتر بود،‌اما این پیش‌بینی می‌شود مصرف سوخت تا روزهای اینده به مصرف روزهای گذشته خود برگردد چرا که برخی مصرف کنندگان نسبت به ذخیره بنزین اقدام کرده بودند.

به گفته وی ، متوسط مصرف فرآورده‌های نفتی در سال گذشته به روزانه 68 میلیون لیتر رسید و متوسط مصرف این فرآورده‌ها از ابتدای سال تاکنون به 73.5 میلیون لیتر رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال متوسط مصرف فرآورده‌های نفتی به 70 میلیون لیتر برسد.

بامداد روز جمعه نرخ‌های جدید حامل‌های انرژی از سوی دولت اعلام شد، بر این اساس نرخ بنزین سهمیه‌ای از 400 به 700 تومان و نرخ بنزین آزاد نیز از 700 به 1000 تومان افزایش یافت.

همچنین نرخ هر متر مکعب CNG نیز از 310 به 450تومان افزایش یافت.

کد خبر 257628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز