همشهری آنلاین: معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عضویت و انتخاب ۵۰ تن از استادان دانشگاه تهران در کمیته تعیین رئیس دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش مهر، سعدالله نصیری قیداری درباره آخرین وضعیت تعیین رئیس دانشگاه تهران، گفت: کمیته‌ای به منظور تعیین رئیس دانشگاه تهران در این دانشگاه در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به وجود حساسیت‌ها در تعیین رئیس دانشگاه تهران، اظهار داشت: دانشگاه تهران، دانشگاه مادر است و رئیس این دانشگاه در حد وزیر است بنابراین حساسیت‌های زیادی برای تعیین رئیس این دانشگاه وجود دارد و لازم است از نظر اجرایی و قانونی در این زمینه با دقت عمل شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه از حضور و فعالیت 50 تن از استادان باتجربه دانشگاه تهران در این کمیته خبر داد و افزود: 50 تن از استادان پیشکسوت، با تجربه، تاثیرگذار، دارای سابقه اجرایی و تدریس و همچنین سابقه تحقیق علمی که در دانشگاه تهران حضور دارند و مورد وثوق دانشگاهیان دانشگاه تهران هستند، قرار است در این کمیته حضور داشته باشند و از این تعداد استاد، 2 تا 3 نفر توسط این 50 نفر به عنوان کاندیدای ریاست دانشگاه تهران انتخاب می‌شوند.

نصیری خاطرنشان کرد: کاندیداها سپس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای انتخاب نهایی معرفی خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، کمیته مذکور بلافاصله پس از تشکیل، به سرعت کاندیداها را معرفی می‌کند.

وی درباره ریاست این کمیته، خاطرنشان کرد: هنوز رئیس مشخص نشده اما ممکن است فردی به عنوان ناظر انتخاب شود.

کد خبر 256086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز