یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دختر محمد مرسی گفت مطمئن است تصاویر تلویزیونی که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور پیشین مصر در زندان است، متعلق به پدر او نیست.

shima morsi

 شیما مرسی،دختر رئیس‌جمهور برکنارشده مصر دو تصویر از محمد مرسی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به اشتراک گذاشته که یکی متعلق به زمانی است که او رئیس‌جمهور بوده و دیگری مربوط به محاکمه اوست.

دختر مرسی سپس مدعی شده فردی که در زندان است، شبیه پدرش نیست.

تلویزیون دولتی مصر به‌طور مرتب تصاویر رئیس‌جمهور اسلام‌گرای این کشور را در جریان محاکماتش در دادگاهی در قاهره پخش می‌کند.

بنا به گزارش سعودی‌گزت،دختر محمد مرسی در این مطلب در فیس‌بوک نوشته است: «فردی که در سمت راست تصویر است، پدر من است. من مطمئن هستم فردی که در سمت چپ است، او نیست. خوب نگاه کنید، این (تصویر) او نیست».

morsi

شیما افزود تصاویری که او انتخاب کرده، نشان‌دهنده حالت‌های مشابه از چهره مرسی است ولی آنهایی که به جزئیات توجه دارند، می‌توانند بگویند فرد زندانی، «رئیس‌جمهور نیست».

مرسی که در ماه ژوئیه توسط ارتش مصر برکنار شد، در حال حاضر در ارتباط با چندین پرونده محاکمه می‌شود.

در یکی از پرونده‌ها، مرسی متهم به تحریک به کشتن معترضان مخالف دولت در مقابل کاخ ریاست جمهوری در ماه دسامبر سال 2012 است.

در یک پرونده دیگر، مرسی و 35 نفر دیگر از جمله رهبران اخوان المسلمین متهم به توطئه با قدرت‌های خارجی برای بی ثبات کردن مصر هستند.

در یکی دیگر از محاکمات مرسی که در ماه ژانویه آغاز شد، به نقش او در فرار از زندان در سال 2011 اشاره شده است؛ حادثه‌ای که به مرگ چندین مامور پلیس منجر شد.

مرسی در چهارمین دادگاه به اتهام توهین به دستگاه قضایی محاکمه خواهد شد.

از زمان برکناری مرسی، بیش از هزار و 400 نفر در درگیری‌های خیابانی کشته و هزاران نفر نیز زندانی شده‌اند.

صدها تن از اسلام‌گرایان محاکمه و برخی از آنها به اعدام محکوم شده‌اند؛ اقدامی که مورد انتقاد جامعه بین‌المللی قرار گرفته‌است.

به علاوه، اخوان المسلمین توسط دولت مصر، غیرقانونی اعلام و به عنوان یک گروه تروریستی تعیین شده‌است.

کد خبر 255702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز