دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش چهار کیلومتر بر ساعت سرعت خودروها در نوروز امسال خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد تنها هفت درصد خودروهای عبوری در نوروز امسال متخلف بودند.

مومنی سردار

به گزارش ایسنا، سردار دکتر اسکندر مومنی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه اولویت اول ما، آموزش، فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار است، گفت: در کنار این امر جریمه اندک متخلفان نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد تنها هفت درصد خودروهای عبوری در نوروز امسال متخلف بوده و موجب بروز حوادث و سوانح رانندگی شدند، گفت: توانستیم با اقدامات فرهنگی و سایر اقدامات انتظامی و بازدارنده از رتبه‌های اول کشته‌ها و سوانح رانندگی در جهان به رتبه‌های میانی برسیم.

رئیس پلیس راهور ناجا، نوروز را بزرگترین عملیات ترافیکی سال عنوان کرد و گفت: امسال علی‌رغم افزایش شش درصدی سفرهای نوروزی، شمار کشته‌ها و تصادفات کاهش یافته است.

مومنی از کاهش چهار کیلومتر بر ساعت سرعت خودروها در نوروز امسال خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد سرعت متوسط خودروها در کشور از 84 کیلومتر در نوروز امسال به حدود 80 کیلومتر کاهش یافته است.

وی شعار طرح نوروزی امسال را «گذشت و صبوری» اعلام کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد مهم‌ترین علت تصادفات در کشور، عدم رعایت حق تقدم و شتاب و عجله است که اگر رانندگان گذشت و صبوری را مد نظر داشته باشند، قطعا شمار کشته‌های تصادفات کاهش خواهد یافت.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه تنها سه عامل، علت 70 تا 80 درصد تصادفات رانندگی است، گفت: واژگونی به دلیل عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، شتاب و عجله و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علل رخداد تصادفات در کشور است که پلیس تلاش می‌کند تا با همکاری مردم، نقش این عوامل در بروز حوادث رانندگی و متعاقب آن رخداد حوادث رانندگی کاهش یابد.

کد خبر 254314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز