همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش حدود ۱۰ درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در کشور در دو روز گذشته خبر داد.

اسکندر مومنی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی با اعلام این خبر گفت: برای کاهش این تصادفات در دور دوم سفرهای نوروزی، رانندگان باید قوانین را به دقت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه از رانندگی هموطنان در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی گلایه داریم، ادامه داد: از هموطنان می‌خواهیم در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا افزایش تصادفات در دور روز اخیر جبران شود.

سردار مومنی از ابلاغ دستور به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای کنترل تردد و کاهش حوادث خبر داد و افزود: ماموران پلیس دستور دارند با تخلفات حادثه‌ساز سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز برخورد و خودروها را در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان، 72 ساعت توقیف کنند.

وی با اشاره به سه محور پرتصادف کشور خاطرنشان کرد: در محورهای اصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و همچنین در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بیشترین تصادفات کشور رخ داده است.

سردار مومنی گفت: محورهای مواصلاتی کشور در روز یکشنبه دهم فروردین ماه همچنان پر تردد هستند اما ترافیک نسبت به روز شنبه کمی آرام‌تر شده است.

وی با اشاره به ورود یک جبهه هوای سرد از غرب کشور و احتمال بارش‌‎ها در ارتفاعات افزود: رانندگانی که در محورهای نقاط مرتفع کشور تردد می‌کنند باید توجه لازم را به کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی با خودروی جلوی خود داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای نوروزی در کشور، تصادفات 13 درصد کاهش داشته که این اتفاق نشان از توجه رانندگان دارد.

سردار مومنی در گفت‌وگوی دیگری با ایرنا گفت: بر اساس آمارها، خودرو پراید 30 درصد تصادفات نوروز 93 را داشته و بیشترین تصادفات را در بین خودروها دارد.

مومنی افزود: نمی‌خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم، اما کنترل و هدایت‌پذیری خودروی پراید در سرعت بالای 80 کیلومتر در ساعت، به شکل فزاینده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

وی از رانندگان خودروی پراید خواست، با مدیریت سرعت هنگام رانندگی، به هیچ عنوان با این خودرو بالاتر از 80 یا 90 کیلومتر در ساعت سرعت نروند تا سوانح مربوط به این خودرو کاهش یابد.

سردار مومنی تصریح کرد، در نوروز 93 و تا کنون، پس از خودروی پراید، به ترتیب پیکان و پژو 405 بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند در نظارت و کنترل تردد و ترافیک محورهای مواصلاتی در کشور، افزود: استفاده از فناوری‌های نوین امروزه یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.

سردار مومنی از برنامه‌ریزی برای پوشش 30 هزار کیلومتری جاده‌های کشور به سیستم هوشمند در سال جاری خبر داد و گفت: مسیر شمال شرق به شمال غرب کشور یعنی محورهای مشهد، ساری، رشت، آستارا، اردبیل و تبریز، اولویت پلیس راهور برای تجهیز راه‌ها به سیستم هوشمند هستند.

وی با بیان اینکه هدف پلیس راهور تجهیز راه‌های پر تردد کشور به سیستم هوشمند است، ادامه داد: کل مسیر تهران - مشهد که بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می‌کند به سیستم هوشمند مجهز است.

کد خبر 254219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز