همشهری آنلاین: دانشمندان و کارشناسان آب و هوا از یکصد کشور جهان برای بررسی خطرات گرم شدن کره زمین در ژاپن گردهم آمدند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین نشست هیات بین دولتی برای بررسی تغییرات آب و هوایی زمین، موسوم به آی پی سی سی (IPCC) که در یوکوهاما ژاپن در روز سه شنبه آغاز بکار کرد، دکتر کریستوفر فیلد، یکی از روسای این نشست که همچنین از محققان موسسه علوم کارنگی است، گفت: تغییرات آب و هوایی زمین حقیقتاً یکی از چالش های تعیین کننده ی قرن بیست و یکم است و موقعیت منحصر به فرد آی پی سی سی در این خصوص به گونه‌ای است که به سیاستگذاران از اشخاص گرفته تا سازمان‌های بین‌المللی، اجازه می‌دهد برای برخورد با این چالشِ آینده‌ی زمین، به صورت پویا و خوشبینانه تلاش کنند.

نوبوترو ایشیهارا، وزیر محیط زیست ژاپن نیز که در این گردهمایی شرکت کرده بود، قول داد مسابقات المپیک و پارالیمپیک 2020 میلادی توکیو را به المیپک هماهنگ با محیط زیست تبدیل کند. وی افزود: ما از فرصتی که برگزاری مسابقات المپیک در اختیار ما قرار داده است استفاده بهینه خواهیم کرد تا توکیو را به شهر «کم کربن» (با آلاینده‌های کم) و دوستار محیط زیست تبدیل کنیم. تدابیر و سیاست‌های جدیدی برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر مصرف انرژی و افزایش صرفه جویی انرژی در توکیو تا سال 2020 در نظر گرفته شده است.

شرکت‌کنندگان در این نشست قرار است آخرین تغییرات را قبل از انتشار گزارش مفصل درباره آب و هوای زمین، به آن بدهند. این گزارش بر اهمیت شدید تهدیدی که تمامی جوامع بشری، از مناطق قطبی گرفته تا مناطق حاره و استوایی، بر اثر تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای زمین با آن مواجه خواهند شد، تأکید جدی دارد.

علاوه بر آن، در این گزارش پیشنهادات عملی به دولت ها، سازمان‌های بین‌المللی و مردم عادی گنجانده شده است مبنی بر این که چگونه می‌توان با روند گرمایش زمین، افزایش آلاینده‌های جوی و گازهای گلخانه‌ای و همچنین آلودگی محیط زیست، به صورت عملی و مؤثر، به مقابله برخاست.

کد خبر 253886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز