همشهری آنلاین: طبق گزارش‌های دریافتی ازسازمان هواشناسی کشورمشخص شده که در دو روز نخست سال جدید بارش باران و برف به ترتیب در ارتفاعات شمال و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود، از این رو با اعلام هشدار زودهنگام هوای سرد از مسافران نوروزی درخواست می‌شود تا در سفرهای خود احتیاط بیشتری کنند.

نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد از فردا(جمعه) به نوار شمالی است که انتظار می رود کاهش قابل توجه دما و بارش باران و برف به ترتیب در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در پی داشته باشد.

براساس اعلام این سامانه در روز جمعه بارش باران و کاهش دما (5 تا 10 درجه سلسیوس) در سواحل دریای خزر و در اواخر وقت بارش باران در شمال شرق کشور و بارش برف در ارتفاعات البرز را خواهیم داشت.

همچنین بنابراعلام سازمان هواشناسی کشور روز شنبه 93/01/02 نیز بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش برف و باران و کاهش دما (7 تا 15 درجه سلسیوس) در شمال شرق و بارش برف به همراه وزش باد و کولاک در جاده‌های ارتباطی و کوهستانی منطقه پیش بینی می‌شود.

یادآور می شود شدت بارش باران جمعه در سواحل مازندران و شنبه همراه با بارش برف در شمال شرق کشور خواهد بود و هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار می‌باشد و بتدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت. همچنین جمعه و شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

مطابق با آخرین بررسی نقشه های هواشناسی از اوایل وقت شنبه 2 فروردین 1393 سرمای شدیدی به مناطق شمالی کشور نفوذ کرده و اولین روزهای بهار 93 رنگی زمستانی و برفی خواهد گرفت.

از این رو به تمامی رانندگان و خانواده‌هایی که قصد سفر به این مناطق را دارند توصیه می‌شود با امکانات و تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط کامل سفر خود را آغاز کنند.

کد خبر 253748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز