گروه شهری: آخرین روزهای سال۹۲ با تغییرات جوی همراه خواهد بود. آنطور که کارشناس سازمان هواشناسی خبر داده است صبح پنجشنبه هفته جاری نیز شاهد بارش پراکنده باران در پایتخت خواهیم بود.

هواشناسی

امین حسین نقشینه با اشاره به افزایش دما در شهر رشت که موجب شد تا شهروندان این شهر دمای بالای 24درجه را در اسفندماه تجربه کنند، اعلام کرد که با کاهش محسوس دمای هوا طی روز چهارشنبه دمای شهر رشت به 15درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

البته کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ هوای سرد از سمت شمال کشور نیز افزود: بر همین اساس طی امروز و فردا شاهد روند کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور خواهیم بود. وی همچنین با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از سمت شمال غرب، گفت: بر همین اساس انتظار می‌رود این سامانه بارشی به مناطق شمالی کشور نزدیک شود. وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امروز علاوه بر شمال غرب، ارتفاعات البرز، سواحل شمال و شمال شرق کشور بارانی شود.

نقشینه با اشاره به تراکم ابر در مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور طی روز چهارشنبه افزود: فردا شاهد افزایش ابر در مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود که با رگبار، رعد و برق، باران و وزش باد همراه است. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود ارتفاعات زاگرس در روز چهارشنبه بیشترین بارش را داشته باشد.

نقشینه با بیان اینکه طی روز چهارشنبه سواحل شمالی کشور شاهد کاهش محسوس هوای دما خواهد بود، بیان داشت: بر همین اساس با نفوذ هوای سرد بارش باران همراه با کاهش دمای هوا در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز خلیج‌فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز و فردا دریای خزر نیز مواج خواهد بود. نقشینه با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای تهران به‌ترتیب 16 و 6 درجه سانتی‌گراد است، گفت:‌ فردا و پس‌فردا تهران نیمه ابری و در ارتفاعات بارش پراکنده باران همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی صبح روز پنجشنبه هفته جاری بارش پراکنده باران در پایتخت دور از انتظار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: جمعه نیز شاهد کاهش نسبی دمای هوا در این کلانشهر هستیم.

کد خبر 253523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز