همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با تفکر جهادی و بسیج منابع و امکانات، نهضت نوسازی در سال ۹۳ پیش می‌رود ، گفت : قیمت زمین در بافت‌های فرسوده از قیمت زمین در دور افتاده‌ترین شهرستان‌ها ارزان‌تر است و رسیدگی به این بافت نیازمند عزم ملی است .

به گزارش تهران‌سما، عباداله فتح اللهی با بیان اینکه مقوله نوسازی بافت‌های فرسوده یک موضوع ملی است، افزود: شهرداری، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ذی‌نفعان در نوسازی بافت‌های فرسوده مسئولیت دارند اما با این وجود تمامی زحماتی که کشیده شده و اقداماتی که اکنون در این زمینه صورت گرفته است هنوز تا رسیدن به سرمنزل مقصود فاصله معنی‌دار و قابل توجهی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده از نگاه عدالت اجتماعی نیز مستحق‌ترین قشر لازم الحمایت هستند که ضروری است نمایندگان مجلس در قانون‌گذاری و مسئولان دولت در مقوله مسکن و اشتغال به این اقشار توجه ویژه داشته باشند.

فتح اللهی با بیان این که قیمت زمین در بافت‌های فرسوده از قیمت زمین در دور افتاده‌ترین شهرستان‌ها ارزان‌تر است، گفت: شهردار تهران و اعضاء شورای اسلامی شهر تهران از چندین سال قبل تمهیدات و تسهیلاتی به منظور نوسازی این بافت‌ها فراهم کردند و همین امر سبب جهشی مثبت در رونق ساخت و سازها در محلات و مناطق جنوبی شهر شده است.

به گفته وی مساحت بافت‌های فرسوده در شهر تهران طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری حدود 3200 هکتار است که علاوه بر دارا بودن سه فاکتور ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری در ابعاد کالبدی، انسان‌های شریفی در این بافت‌ها سکونت دارند که نیازمند مشورت، راهنمایی و توانمند سازی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی خود هستند.

فتح اللهی تصریح کرد : سازمان نوسازی شهر تهران در همین راستا اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی در سطح محلات کرده است و این دفاتر با رسالت ارتقاء بینش و دانش شهروندان نسبت به قوانین و مقررات و تسهیلات نوسازی مشغول به ارائه خدمات می باشند.

کد خبر 253162
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز