همشهری آنلاین: ششمین دور مذاکرات پروژه خط لوله صلح از صبح روزسه‌شنبه 5 تیر ماه با حضور کارشناسان حقوقی در دهلی نو آغاز شد.

نماینده ویژه وزیر نفت در مذاکرات خط لوله صلح در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اعلام این مطلب گفت: گروه‌های حقوقی سه کشور از امروز مذاکرات کارشناسی را شروع کردند و گروه کارشناسان فنی، مالی و بازرگانی نیز فردا در مذاکرات شرکت می‌کنند.

دکتر حجت‌الله غنیمی‌فرد خاطرنشان کرد: مقام‌های سه کشور نیز در روزهای پنج شنبه و جمعه مذاکرات را دنبال خواهند کرد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در این دور مذاکرات برای همسان سازی متن قرارداد گفت‌وگو می شود و امیدواریم با توجه به اراده سه کشور، تمام نکات باقی مانده درباره خرید و فروش گاز و متن دو سند کوتاه باقی مانده نهایی شود.

وی دو سند باقی مانده را متنی دانست که باید در سطح وزیران و مقام‌های عالی‌ رتبه سه کشور به توافق و امضا برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، در این دور مذاکرات حجت الله غنیمی فرد نماینده ویژه وزیر نفت در مذاکرات خط لوله صلح، نصرت الله سیفی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، سری ناواسان، معاون وزیر نفت و انرژی هند، محمد وقار، معاون وزیر نفت و انرژی پاکستان و احمد مختار مشاور نخست وزیر پاکستان در امور انرژی حضور خواهند داشت.

در دور قبلی مذاکرات تفاهم شده بود که در صورت تفاهم‌ نهایی در مذاکرات نهم تیرماه (آخر ژوئن) متن نهایی قرارداد به امضای سه طرف برسد.

کد خبر 25194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز