نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح الحاق سازمان حفاظت محیط‌زیست به وزارت جهادکشاورزی، گفت: این موضوع در مجلس در حال منتفی شدن است. ما موافق این موضوع هستیم که سازمان محیط‌زیست به یک وزارتخانه تبدیل شود.


مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه وظایف وزارت جهادکشاورزی هیچ ارتباطی به سازمان محیط‌زیست ندارد، تأکید کرد: الحاق این سازمان به وزارت جهادکشاورزی به هیچ وجه به صلاح نیست و مغایر با مصالح کشور است. وی، درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر الحاق سازمان محیط‌زیست در جهادکشاورزی، گفت: نمایندگان از عدم‌پاسخ‌گویی سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری نگران هستند و دلیل این پیشنهاد نیز این موضوع است.

لاهوتی با بیان اینکه ایران در زمینه مراقبت از محیط‌زیست 70پله سقوط داشته است، گفت: تصمیم سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر ممنوع کردن شکار حیات وحش نوعی انقلاب فرهنگی است که موجب تنفس حیات‌وحش کشور می‌شود. وی با تأکید بر جامع بودن قوانین در برخورد با شکارچیان غیرمجاز، گفت: متأسفانه ضعف آموزش‌های لازم به مردم در زمینه حفاظت از محیط‌زیست معضلی است که حیات وحش کشور را به نابودی کشانده است. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی حیات وحش کشور با نگاه حاکمیتی کار خود را در حد امکان انجام می‌دهد، افزود: لازم است سازمان محیط‌زیست برای کسب توفیقات بیشتر در حفاظت از محیط‌زیست مردم را با خود همراه کند.وی با انتقاد از آمار بالای قاچاق گونه‌های جانوری، گفت: سازمان محیط‌زیست باید با تصویب قوانین محکم جلوی قاچاق حیوانات را بگیرد و برخورد قاطع با قاچاقچیان داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، تصریح کرد: ایران براساس شاخص‌های بین‌المللی طی چند سال گذشته در زمینه مراقبت از محیط‌زیست 70پله سقوط داشته و در حال حاضر نیز رتبه سوم را در زمینه قاچاق گونه‌های جانوری دارد که این اسفبار است.وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط‌زیست از نظر فرهنگی اقدامی برای آشناسازی مردم با اهمیت محیط‌زیست نکرده که صیدهای بی‌رویه پرندگان مهاجر گواه این موضوع است.وی با انتقاد از خلأ قانونی در حمایت از محیط‌بانان، گفت: حمایت از محیط‌بانان باید افزایش یابد تا آنان نیز راغب به حفاظت از حیات وحش شوند. علاوه براین، ضریب امنیت و حفاظت از محیط‌بانان در زمینه جانی و قضایی باید افزایش یابد.

 

کد خبر 251831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز