چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

«پای حرف‌هایمان ایستاده‌ایم و بازهم می‌ایستیم. پس خیال سینماگران راحت باشد»؛ این جمله را رئیس‌ سازمان سینمایی وزارت ارشاد در حاشیه حضور در نمایشگاه تصویر سال به خبرنگار ایسنا گفت.

 حجت‌الله ایوبی که همین یکی‌دو روز پیش از سفر عراق به تهران بازگشته، درباره حاشیه‌های پس از برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: ما باید یاد بگیریم مصلحت سینما را بر مصالح خودمان، مصالح شخصی و مصلحت یک فیلم ترجیح بدهیم. تدبیر و اعتدال کار بسیار دشواری است و ما این کار دشوار را با کمک خود اهالی سینما پیش می‌بریم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه علاقه‌مند است بداند چرا ابراهیم حاتمی‌کیا مظلوم است، افزود: ما دوست نداریم اهالی سینما مظلوم باشند و نسبت به آقای حاتمی‌کیا هم ارادت داریم. اگر متوجه شویم مظلومیت ایشان چیست، سعی می‌کنیم آن را برطرف کنیم چون آقای حاتمی‌کیا فیلمساز خوب ماست.

به هر حال ایشان در همه دوره‌ها مورد احترام بوده و در دوره قبل هم فیلم ساخته و هزینه‌های فیلم «چ» را دولت قبلی پرداخت کرده است. ایشان بارها تجلیل شده، ‌سیمرغ گرفته و نمی‌دانم مشکل کجاست.وی با اشاره به حوصله زیاد خود و تحمل شنیدن همه حرف‌ها گفت: سعی می‌کنم چیزی نگویم و تاکنون هم درباره همه حرف‌هایی که شنیده‌ام چیزی نگفته‌ام. به هر حال ما یک جشنواره‌ای به نام جشنواره فیلم فجر داریم که بسیار خوب و مهم است و یک آیین باشکوه برای سینمای ایران. افرادی داوطلبانه فیلم خود را به جشنواره می‌دهند، به همین دلیل اگر کسی از اساس با این جشنواره مخالف است و آن را قبول ندارد و بر این باور است که جشنواره درخور ‌شأن ایران و انقلاب نیست، نباید فیلمش را به جشنواره بدهد.

ایوبی در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره سفر به عراق گفت: در عراق رایزنی‌ها و دیدارهایی با برخی مراجع و علما داشتم. در قم با نمایندگان آیت‌الله سیستانی دیدار کردم و بعد از ارائه گزارش جشنواره فیلم فجر، درباره رفع برخی سوءتفاهم‌ها و نگرانی‌هایی که برای برخی آقایان ایجاد کرده بودند، در مشهد و قم ملاقات‌های مفیدی انجام شد. ما قصد داریم فیلم «رستاخیز» را برای مراجع تقلید یا افراد مورد وثوق ایشان نمایش بدهیم و آقای درویش هم در این راستا اعلام آمادگی کرده است.

رئیس سازمان سینمایی در پایان از خوبی‌های طرح سینما سلام هم سخن گفت و افزود: قیمت انرژی مثبتی که این طرح به مردم و سینماگران داد، بسیار بیشتر از چند شیشه‌ای است که می‌گویند شکسته است. در جریان این طرح سینماگران دریافتند که مردم با سینما قهر نیستند. پس برای خلق چنین تصویری هر قدر هزینه می‌کردیم، می‌ارزید.

کد خبر 251097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز