چهارمین جشنواره زنان و تولید ملی به همت ستاد توانمند‌سازی‌ شهرداری تهران، محل عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار است که قابلیت رقابت با برندهای مطرح داخلی را دارد.

این نمایشگاه با 180غرفه پوشاک و 100غرفه مواد غذایی از 30بهمن تا 10اسفندماه به‌مدت 10روز در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برپاست.فهیمه فیروزفر مدیرستاد توانمندسازی شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی ما توانمندسازی زنان به جای حمایت صرف از آنان است، گفت: بدون شک حضور برندهای مطرح کشوری باعث خواهد شد تا زمینه‌ای برای رقابت محصولات تولید شده از سوی زنان سرپرست خانوار با برندهای برتر فراهم شود و این امر کیفیت تولیدات مراکز کوثر را به نمایش می‌گذارد.

رئیس برگزاری چهارمین جشنواره زنان و تولید ملی ایجاد مراکز مهارت‌آموزی کوثر در شهر تهران را در راستای توانمندی زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: در این جشنواره تمام کوثرها حضور ندارند و تولیدات مراکزی که قابلیت رقابت با برندها را دارند در این جشنواره حضور یافتند و قرار است برخی از این صادرکنندگان «برش» پارچه‌های مراکز مهارت‌آموزی کوثر را انجام دهند و بدین‌ترتیب از سال آینده درآمد زنان سرپرست خانوار در مراکز کوثر حدود 60درصد افزایش می‌یابد.

در این جشنواره مدیران و مسئولان زیادی از جشنواره بازدید کردند. محمد نصیری مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در بازدید خود از این نمایشگاه گفت: تولیدات زنان سرپرست خانوار به‌گونه‌ای است که کاملا می‌توانند با برندهای معتبر رقابت کنند. این امر نشان می‌دهد که شهرداری تهران توانسته است به خوبی چرخه‌ای را برای تولید و عرضه کالاهای زنان سرپرست خانوار ایجاد کند. به‌گفته وی ورود شهرداری تهران در زمینه توانمندسازی بانوان یک ورود عالمانه به این بخش بوده است. تبارک سبحانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز پس از بازدید از این نمایشگاه تأکید کرد: طرحی که ستاد توانمندسازی شهرداری تهران طی سال‌های اخیر اجرا کرده، طرحی کامل و جامع است که به اعتقاد من باید نهادهای موازی از این طرح الگوبرداری کنند. وی با بیان اینکه نقطه قوت عملکرد ستاد توانمندسازی، توانمند کردن بانوان سرپرست خانوار است، خاطرنشان ساخت: ستاد توانمندسازی بانوان، به جای اینکه بخشی از معیشت گروهی از بانوان سرپرست خانوار را تأمین کند، برای آنها زمینه درآمدزایی دائمی ایجاد کرده و مهارت‌سازی کرده است.

پروین سلیحی، مشاور امور بانوان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در بازدید از نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: با دیدن توانمندی‌ها و دستاوردهای این بانوان احساس غرور می‌کنم. هر‌کدام از غرفه‌های مراکز کوثر ستاد توانمندسازی، حاصل زحمات چند‌ساله مدیران ستاد توانمند‌سازی‌ شهرداری است که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

آذر نظری مشاور و مدیرکل امور بانوان استانداری تهران نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه زنان و تولید ملی هر دوره با قوت و قدرت بیشتری برگزار می‌شود، تصریح کرد: خانم‌های ایرانی فکر، ایده، استعداد و توانمندی عالی دارند، اما جهت‌دهی و هدایت و حمایت می‌خواهند که خوشبختانه در ستاد توانمندسازی بانوان این پروسه انجام می‌شود و برای ما نیز دیدن موفقیت و اشتغال بانوان سرپرست خانوار در این فضاها، امیدوار‌کننده است.

زهرا بنیانیان، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در امور زنان و خانواده نیز با بیان اینکه حمایت از بانوان سرپرست خانوار چند مرحله اصلی دارد که در این میان حلقه اصلی و البته مفقوده، ایجاد بازار فروش است، اظهار داشت: بانوانی که در زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید نان‌آور هم باشند، نیاز دارند که تولیدات خود را به فروش برسانند تا بتوانند برای امرار معاش زندگی خود درآمدزایی کنند. خوشبختانه ستاد توانمندسازی بانوان در این مرحله نیز بسیار موفق بوده و با وجود ایجاد اشتغال، بازاری برای فروش ایجاد کرده که خود جای تقدیر دارد.

کد خبر 251077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز