همشهری آنلاین: روزنامه اعتماد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن صفحه نخست خود را به « پاسخ حقوقدانان به فراخوان روحانی و لحن تنش آمیز باراک اوباما اختصاص داد.

etemad

به گزارش ایرنا این روزنامه در تیتر نخست پاسخ حقوقدانان به فراخوان روحانی، را برجسته و عنوان کرد: داستان توافق ژنو و مخالفت‌ها و موافقت‌هایش سر دراز دارد.

آخرین خبر این است که حسن روحانی از حقوقدانان دعوت کرده است تا توافق ژنو را مورد بررسی قرار دهند.

دولت از توافق ژنو به عنوان دستاورد بی نظیرش یاد می کند و حامیانش نیز آن را پیروزی هسته یی می دانند و می گویند این پیروزی ماحصل رایزنی های هوشمندانه مذاکره کنندگان ارشد تیم هسته یی کشورمان است.

در مقابل اما منتقدان دولت روز اجرای توافقنامه ژنو سیاه پوشیدند و صفحات اول روزنامه هایشان را همچون پیام تسلیت سیاه و سفید منتشر کردند و در وصف این توافق نوشتند هولوکاست هسته یی حتی نمایندگان شان هم در بهارستان در نطق شان اجرای این توافقنامه را به مردم تسلیت گفتند.

این روزنامه در خبر دیگری عنوان لحن تنش آمیز باراک اوباما را بازتاب داد و افزود: 2 هفته یی است که روابط ایران و آمریکا وارد چالش تازه یی شده است.

هر چند مقامات دو کشور پس از دیدارشان در حاشیه شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد تلاش کردند تا به سه دهه خصومت علیه یکدیگر پایان دهند و لحنی نرم را در قبال یکدیگر در پیش گرفته بودند اما به نظر می رسد که این روزها تند ترین انتقادات را به یکدیگر وارد می کنند.

از دوباره قرار گرفتن تمام گزینه ها بر روی میز گرفته تا صحبت در مورد مسایل دفاعی ایران و لزوم گفت وگو در مورد آنها.

در مقابل نیز هر چند در ابتدا مقامات ایرانی تلاش کردند تا در مواضع خود لحنی نرم را در پیش بگیرند و سخنان دولتمردان امریکایی را سخنانی که مصرف داخلی دارند توصیف کنند اما به نظر می رسد که این مواضع آرام از سوی ایران هم چند روزی است تند تر شده است.‏

روزنامه اعتماد در خبر دیگری روی عکس بزرگ وزیر ارشاد نوشت عصبانی نیستم چگونه کنار گذاشته شد؟ و عنوان کرد : مهم ترین حاشیه مراسم اختتامیه سی ودومین جشنواره فیلم فجر حذف ناگهانی فیلم سینمایی عصبانی نیستم از گردونه داوری به درخواست تهیه کننده و به دلیل برخی مسایل حاشیه یی بود. اعلامی که البته توسط مدیران جشنواره انجام شد. فیلم سینمایی عصبانی نیستم ساخته رضا درمیشیان در تعدادی از بخش ها نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود.

اما سرانجام فشارهای برخی رسانه های خاص باعث شد که دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر، کاری کنند که درمیشیان، کارگردان و تهیه کننده عصبانی نیستم (که در مراسم اختتامیه حاضر نبود) اعلام کند، به دلیل حرمت سینمای ایران و حفظ آرامش از جوایز خود گذشته است.

این روزنامه در تیتر دیگر به عنوان پایان توقیف چشمه پرداخت و افزود: هیات رسیدگی به تخلفات ناشران رای نشر چشمه را صادر کرد و به این ترتیب این نشر می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. نشر چشمه پس از بروز برخی مشکلات در دولت گذشته، با اعلام معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، در روز 18 آبان 90 تعلیق و در روز 18 خرداد 91 لغو مجوز شد.

در رای صادر شده آمده است: نشر چشمه به تعلیق موقت پروانه نشر به مدت 24 ماه محکوم شده که پس از انقضای آن با احتساب مدت سپری شده می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. با توجه به اینکه آغاز تعلیق نشر چشمه از 24 / 12 / 90 بوده، این نشر می‌تواند از 24 اسفندماه سال جاری فعالیتش را دوباره آغاز کند.

کد خبر 249494
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز