همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف شهردار و سید حسین هاشمی استاندار تهران ظهر سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه دیدار و گفت‌وگو کردند و در خاتمه این دیدار مقرر شد شهردار و استاندار تهران برای رسیدگی به امور کمیته مشترک بین دو نهاد، بصورت فصلی یک‌بار دیدار داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید حسین هاشمی در دیدار با شهردار تهران گفت: باید در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران میان شهرداری و استانداری تهران همکاری‌های بیشتر و بهتری صورت گیرد و همچنین با همکاری استانداری برای افزایش رفاه مردم در مترو تهران تدابیر موثری انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم زیبا بودن چهره شهر تهران در سیمای عمومی، افزود: از ماموریت‌های مشترک در دو نهاد می‌توان به جمع‌آوری متکدیان خیابانی شهر تهران اشاره کرد که باید با جدیت و همت طرفین پیگیری شود. همچنین تمامی شهرک‌های اقماری استان تهران در معرض مشکلات و معضلات هستند و با اینکه در مواردی حتی پرداخت‌هایی را هم دارند اما در مقابل خدماتی دریافت نمی‌کنند.

استاندار تهران گفت: از دیگر فعالیت‌های مشترکی که می‌توان بین دو نهاد همکاری متقابل را توسعه بخشد حوزه خدمات الکترونیک و پیشخوان دولت است که باید توسط کمیته کارشناسی خدمات این دو با یکدیگر ادغام و ارایه شود. همچنین در حوزه اصناف لازم است ساماندهی‌های مورد نیاز صورت پذیرد.

هاشمی با توجه به مشکلات آلودگی هوا که برای مردم شهر تهران ایجاد شده است، گفت: اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته اما می‌توان با تلاش بیشتر تأثیر اقدامات انجام‌شده را افزایش داد که از آن جمله تعیین تکلیف خودروها و حدود 8600 تاکسی‌ فرسوده است و یا تست اتوبوس‌ها و توسعه اتوبوسرانی برقی در سطح شهر را می‌توان نام برد که البته دولت در این حوزه‌ها آمادگی حمایت از شهرداری تهران را دارد.

استاندار تهران با توجه به ظرفیت‌های شهرداری‌ها در ارتباط با مردم افزود: همگی می‌دانیم یکی از مشکلات مردم تهران در سال آینده مشکل آب شرب است که حدود 50 میلیون مترمکعب کمبود آب فقط با صرفه‌جویی در سطح گسترده جبران می‌شود در نتیجه همکاری شهرداری در اطلاع‌رسانی گسترده به مردم می‌تواند کمک موثری در این راه باشد.

هاشمی در پایان ضمن اشاره به لزوم برگزاری جلسات تخصصی بین معاونین استاندار و شهردار تهران نسبت به همکاری متقابل بین این دو نهاد و برداشتن فاصله‌ها تاکید کرد.

بر طبق این گزارش، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز موافقت خود را برای برگزاری جلسات کمیته مشترک اعلام کرد و ضمن معرفی معاون برنامه‌ریزی خود برای تشکیل جلسات کمیته مشترک بصورت ماهانه، مقرر شد شهردار و استاندار تهران برای رسیدگی به امور این کمیته بصورت فصلی یک‌بار دیدار داشته باشند.

قالیباف افزود: متاسفانه در دوره گذشته برای نوسای ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی هیچ اتوبوس جدیدی تحویل شهرداری نشده است.

شهردار تهران از استاندار تهران خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام و روند کار را تسریع بخشد.

کد خبر 248422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز