همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد محمد البرداعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نگاه مثبت می‌نگرد.

به گزارش ایرنا متکی که روز پنجشنبه 31 خرداد به همراه همتای آذربایجانی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود توضیح داد که اظهارات البرداعی منبی بر پذیرش واقعیت‌های هسته‌ای ایران شامل واقعیت غنی‌سازی نیز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به گزارش البرداعی مبنی بر عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: این گزارش و اظهار نظر، پایه‌های خوبی برای رسیدن به یک تفاهم است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که احقاق حق قانونی ایران در برخورداری از فناوری هسته‌ای و از طرف دیگر توجه به ملاحظات طرف مقابل مبنی بر عدم انحراف فعالیت‌ها می‌تواند مبنای خوبی برای تفاهم طرفین باشد.

متکی تصریح کرد: با این تفسیر، ما نگاه مثبت به پیشنهاد البرادعی داریم چرا که ادامه غنی‌سازی در پیشنهاد پذیرش حق هسته‌ای ایران نهفته‌است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ادامه گفت و گوهای ایران و آمریکا اظهار داشت: طرف عراقی علاقه‌مند به برگزاری دور دوم این گفتگو هاست و ما نیز با نظر مثبت موضوع را در دستور کار داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در عین حال خاطرنشان کرد که بررسی دور نخست این گفتگوها تمام نشده و ایران بلافاصله پس از پایان این بررسی‌ها تصمیم خود را در زمینه ادامه گفتگوها اعلام خواهد کرد.

متکی خاطرنشان کرد که در هدف و جهت‌گیری جمهوری اسلامی ایران در قبال این گفتگوها تغییری ایجاد نشده است.

کد خبر 24804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز