گروه شهری: اواسط آذرماه بود که متمم بودجه سال ۹۲شهرداری تهران، از حیث درآمدها، بودجه سرمایه‌ای، هزینه‌ای و نگهداشت در صحن شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اینکه آیا متمم بودجه به شهرداری ابلاغ شده است یا نه؟ به همشهری می‌گوید: متمم بودجه ابلاغ شده اما پس از اینکه ما متمم بودجه را به فرمانداری فرستادیم، فرمانداری به 2مورد ایراد گرفت که مانع اجرای متمم نیست. ابوالفضل قناعتی ایرادات وارده فرمانداری را در حد توصیه عنوان می‌کند و برای اینکه اجرای کل متمم بودجه ممنوع نشده است دلیل هم دارد: «اگر فرمانداری ایراد قانونی به مصوبات شورا ازجمله متمم بودجه داشته باشد طبق ماده 80عنوان می‌کند.

پس ایرادات گرفته شده قانونی نیست و پیشنهادی است.» عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر البته از توصیه‌های فرمانداری ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید که کارشناسان آیین‌نامه‌ها و قوانین شورا در حال بررسی مسئله هستند و موارد مورد نظر اصلاح می‌شود؛ اگرچه منع قانونی برای اجرا در متمم نیست.

این عضو شورای شهر تهران از تحقیق و تفحص کمیسیون عمران و حمل‌ونقل درخصوص بودجه مترو و ایراداتی که اعضای شورا نسبت به برخی موارد هزینه‌های این بودجه دارند نیز خبر می‌دهد. قناعتی بررسی دیگر کمیسیون را در راستای برنامه 5ساله دوم عنوان می‌کند؛ «در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل روی نرخ کرایه تاکسی، بلیت مترو و اتوبوس برای سال آینده بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم. همچنین در مورد یکسان‌سازی کارت‌های مدت‌دار یکساله مترو و اتوبوس بحث‌هایی در این کمیسیون صورت می‌گیرد.»

کد خبر 247700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز