چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

اعضای پرونده ثبت جهانی نوروز به افزوده شدن ۳کشور افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان به پرونده جهانی نوروز رأی مثبت دادند و پس از آن جشن امضای ۱۰کشور عضو پرونده جهانی نوروز در هتل لاله تهران به پایان رسید.

ثبت جهانی نوروز


اگرچه برگزاری جشن امضای کشورهای عضو پرونده جهانی نوروز بدون اطلاع رسانه‌ها برگزار شد و مشخص نیست چرا از میان رسانه‌های فعال در حوزه میراث فرهنگی تنها از یک خبرگزاری برای پوشش این جشن دعوت شده بود اما خبرگزاری مهر در خبر کوتاهی که از این مراسم منتشر کرده است اعلام کرد که با پیوستن 3 کشور افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان به پرونده جهانی نوروز، ایران افزوده شدن این سه کشور به حوزه نوروز را به سازمان جهانی یونسکو ارسال می‌کند.

براساس آنچه در گزارش این جشن آمده است، مراسم اختتامیه شورای ثبت جهانی نوروز، شب گذشته در هتل لاله تهران با حضور نمایندگان 10کشور ایران، هند، آذربایجان، ترکیه، قرقیزستان، ازبکستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان و پس از 3روز بحث و بررسی الحاق 3کشور به پرونده ثبت جهانی نوروز برگزار شد. بدین‌ترتیب از آنجا که الحاق 3کشور افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان به پرونده نوروز موجب تغییراتی در پرونده ثبت جهانی نوروز می‌شد، پرونده مشترک نوروز بار دیگر مورد بازبینی کارشناسان و نمایندگان کشورهای عضو قرار گرفت و پس از توافق همه اعضا 3کشور جدید به پرونده نوروز ملحق شدند.

کد خبر 247598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز