سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت داوران جشنواره تامین اجتماعی در یک نگاه گفت: سازمان تامین اجتماعی این پتانسیل را داراست که دستمایه عکاسان قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف آن در قالب عکس منعکس شود.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی مقیم نژاد عکاس و استاد دانشگاه، در پاسخ به این سئوال که هنرمندان عکاس تا چه اندازه می‌توانند خدمات تأمین اجتماعی را به مردم معرفی کنند، گفت: این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان ارائه کننده خدمات بیمه ای و دومین تولیدکننده درمان در کشور می‌تواند دستمایه عکاسان قرار گیرد.

وی ادامه داد: عکاسی اجتماعی دست کم از یک منظر، یک آیینه بازتاباننده برای انعکاس مسائل و همچنین آسیب شناسی مسائل اجتماعی است که بحث بیمه هم جدا از این ماجرا نیست.

مقیم نژاد با بیان اینکه تامین اجتماعی این پتانسیل را دارا است که عکاسان سوژه های خوبی برای خلق یک اثر خوب داشته باشند، افزود: این سازمان بیمه ای وجوه گوناگونی دارد و بحث های مختلف درمانی، مشاغل، ازکارافتادگی، بازنشستگی و ... را در بر دارد، بر همین اساس اگر بخواهیم از بیان غیر مستقیم همچون عکس در این مباحث استفاده کنیم، دستمان باز است.

عضو هیئت داوران "جشنواره تامین اجتماعی در یک نگاه"، در مورد تاثیر این جشنواره در افزایش اعتماد مردم به بیمه اظهار داشت: عملکرد یک سازمان می‌تواند موجب اعتماد و یا بی اعتمادی مردم به آن و خدماتش شود و وظیفه عکاس می‌تواند بازتاب کاستی و یا فعالیت هایش باشد و یک هنرمند صرفا وظیفه تبلیغ ندارد.

مقیم نژاد، نگاه واقع بینانه را از مهم ترین ویژگی های یک هنرمند دانست و افزود: عکاس باید با ثبت اثر خود واقعیت را نشان دهد و جنبه های مثبت و منفی یک موضوع را بین کند.

این پژوهشگر هنری با اشاره به اینکه عکس ظرفیت آسیب شناسی مسائل را دارد، بیان کرد: عکس گنجایش این را دارا است که واقع بینانه مسایل را منعکس کند، بنابراین جشنواره "تامین اجتماعی در یک نگاه" نیز می‌تواند به نشان دادن جنبه های مثبت و منفی سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

مقیم نژاد معتقد است، یک عکاس زمانی می‌تواند به عنوان رسانه نقش خود را ایفا کند که جنبه های مثبت و منفی هر مساله را با هم ببیند به گونه ای که نه صرفا یک نقش تبلیغ گرایانه داشته باشد و نه نقش منفی گرایانه بلکه تواما خوبی ها و بدی ها را با هم بازتاب دهد.

حضور در این جشنواره برای عکاسان و علاقمندان آزاد خواهد بود و عکاسان می‌بایست طبق موضوع های اعلام شده در فراخوان به آدرس www.farhangfilm.ir عکس های خود را حداکثر تا 22 بهمن ماه 1392 به پست الکترونیکی photo@tamin.ir ارسال نمایند و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 6 و 88665525 تماس بگیرند.

کد خبر 247483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز