گروه شهری: در کنار لایحه‌ای که روز یکشنبه برای عادلانه‌ترشدن محاسبه ارزش واگذاری تراکم در تهران به تصویب شورای شهر رسید، اعضا با مصوبه‌ای دیگر هم درخصوص ساختمان‌های شهر به توافق رسیدند.

 این مصوبه میزان افزایش نرخ عوارض دریافتی در سال 93را مشخص می‌کند. محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در رابطه با اجرای این مصوبه نکات حائز اهمیتی را بیان کرد و گفت: اگر مالکان زودتر به دریافت فرم اعلام عوارض نوسازی اقدام کنند عوارض خود را با همان نرخ سال 92پرداخت می‌کنند.

به گفته این عضو شورای شهر از ابتدای سال آینده عوارض دریافتی براساس نرخ جدید و با 24درصد رشد نسبت به سال قبل محاسبه می‌شود. البته سالاری توضیح داد که به پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری به این مصوبه تبصره‌ای هم اضافه شده است. طبق این تبصره کسانی که تا آخر اسفند‌ماه امسال نسبت به دریافت فرم اعلام عوارض اقدام کنند تا آخر فروردین 93مهلت پرداخت با نرخ قبلی را دارند. این در حالی است که مالکان چنانچه فرم اعلام عوارض سال 93را در سال جدید دریافت کنند، باید عوارض خود را با نرخ جدید بپردازند. سالاری دلیل اضافه‌شدن این تبصره را کاهش مشکلات شهروندان و کارکنان شهرداری در پی ازدحام زیاد افراد برای پرداخت عوارض در پایان سال عنوان کرد. این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد که برای تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده که در طرح تفصیلی شهری تهران شناخته شده‌اند مانند گذشته عوارضی دریافت نمی‌شود.

 

کد خبر 247481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز