گروه اقتصادی: پس از ۳ سال کشمکش بر سر نحوه پیاده کردن درآمدها از قطار یارانه‌ها، عصر کمیسیون تلفیق مجلس طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن میزان درآمد سالانه، شاخص دریافت یارانه نقدی می‌شود.

به گزارش همشهری این مصوبه کمیسیون تلفیق که البته باید به تصویب نهایی در صحن علنی مجلس برسد دارای ضمانت اجرایی هم خواهد بود. بر اساس این طرح افرادی که مستحق دریافت یارانه نیستند به میزان سه‌برابر یارانه‌ای که دریافت کرده‌اند جریمه می‌شوند. کمیسیون تلفیق مجلس تعیین شاخص میزان درآمد خانوار برای دریافت یارانه را به دولت واگذار کرده است.

سعید زمانیان عضو کمیسیون تلفیق به همشهری گفت: تبصره 21هدفمندی یارانه‌ها مهم‌ترین مصوبه کمیسیون تلفیق بود که براساس آن یارانه نقدی صرفاً به سرپرست خانوارهای نیازمند متقاضی‌ای، پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین‌شده توسط دولت باشد و در موعد تعیین‌شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند.

ایرج ندیمی عضو دیگر کمیسیون تلفیق به فارس گفت: چنانچه مشخص شود اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط دولت، اقدام به دریافت یارانه کرده باشند به میزان سه برابر مبلغ یارانه، جریمه خواهند شد.این عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی صرفاً به سرپرست خانوارهای نیازمند متقاضی، پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و در موعد تعیین شده به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند.

کمیسیون تلفیق در شرایطی این مصوبه را از سر گذرانده است که این موضوع در تبصره ارائه شده توسط دولت، جایی نداشت و با پیشنهاد نمایندگان به آن اضافه شده است. هنوز موضع دولت در این خصوص اعلام نشده و معلوم نیست درصورت تصویب نهایی، ضمانت اجرای آن و چگونگی دریافت جریمه چگونه خواهد بود.

کد خبر 247443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز