گروه حوادث: با تلاش ارگان‌های امدادی و آتش‌نشانان پایتخت، بونکر سیمان که در جاده مخصوص کرج در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داشت مهار و به سطح زمین منتقل شد.

ساعت 10:05  راننده‌های خودروهای عبوری با سازمان آتش‌نشانی تماس گرفتند و آنها را در جریان حادثه‌ای در مسیر غرب به شرق جاده مخصوص کرج بعد از تهرانسر قرار دادند. آتش‌نشانان پایتخت به سرعت راهی آنجا شدند و در بررسی‌ها مشخص شد یک دستگاه بونکر حامل سیمان روی پل به‌علت انحراف از مسیر اصلی و ناتوانی راننده در کنترل خودرو، با گاردریل برخورد کرده است. این خودروی سنگین روی پل عابر پیاده افتاده و در آستانه سقوط روی خودروهای عبوری قرار داشت و هر لحظه احتمال می‌رفت حادثه وحشتناکی را رقم بزند. از سوی دیگر راننده نیز داخل ماشین گرفتارشده و درصورت سقوط کامیون، با خطر مرگ روبه‌رو بود.

آتش‌نشانان در نخستین اقدام هر دو مسیر سرعت بزرگراه را مسدود و از عبور و مرور خودروها و شهروندان در این مسیر جلوگیری کردند. در این حادثه راننده بونکر در شرایط حساس و خطرناکی قرار داشت و نمی‌توانست از ماشین خارج شود. آتش‌نشانان پس از ایمن‌کردن محیط، به سراغ اتاقک راننده رفتند و در جریان عملیاتی حساس و نفسگیر توانستند راننده را زنده بیرون آورند. در ادامه این عملیات، 2جرثقیل با همکاری عوامل شهرداری به محل حادثه فرستاده شد و از آنجا که ترافیک سنگینی در جاده مخصوص کرج ایجاد شده بود، مأموران شهرداری، راهنمایی و رانندگی و انتظامی به کنترل ترافیک پرداختند. سرانجام امدادگران در ساعت14 و بعد از 4ساعت عملیات نفسگیر، بونکر را از روی پل جدا کردند و به ماجرا خاتمه دادند.

کد خبر 247415
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز