همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش‌هایی در راستای کمک به دولت و مجلس در جهت خدمت‌رسانی به مردم دارند که باید تلاش کنند با حفظ بی‌طرفی، نیت خیرخواهانه، دوری از جناح‌بازی، فرقه‌بازی و گروه‌بازی بتوانند منشا اثر و خیر بزرگ در کشور باشند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در اجلاس شورای عالی استان‌ها با بیان این مطلب افزود: نتایج و ثمره انقلاب اسلامی واگذاری حکومت، دولت و سرنوشت افراد جامعه به دست خودشان است که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی اظهار داشت: نهادهایی مانند مجلس شورای اسلامی، شوراها و ریاست جمهوری تجلی اراده مستقیم ملت برای تعیین سرنوشت خودشان در حوزه‌های اجرایی، تقنین و انجام فعالیت‌ها هستند.

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که شورا با تعامل با مردم، دستگاه‌های اجرایی و مجلس بتوانند به عنوان حلقه واسط نقش خود را در سطح محلی، منطقه‌ای و ملی ایفا کنند.

رحمانی فضلی گفت: بحث نظارت، تهیه طرح و ارایه به مجلس، رفع تبعیض‌ها و کمک به کارهای عمرانی جزو مواردی است که شوراها در این زمینه نقش اساسی دارند.

وزیر کشور اظهار داشت: در سلسله مراتب شوراها ایجاب می‌کند که ما در یک رابطه تعاملی، منسجم و در یک مشارکت واقعی و مثبت و مهم به صورت مستمر همه تصمیمات و فعالیت‌های شوراها را در یک رفت و برگشت در سطح خرد و کلان مورد توجه قرار دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور خود را موظف می‌داند در رابطه با نقش شوراها تمام هم و غم خود را در اختیار آنان قرار دهد.

کد خبر 246662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز