همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با توضیح در خصوص حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری گفت: سازمان آتش نشانی روزانه ۱۶۰ عملیات انجام می‌دهد و در طول سال‌های مختلف به مرتبه خوبی از جهت تجهیزات و عملکرد رسیده است و تجهیزات این سازمان نیز به روز است و اگر بخواهیم کل حادثه را بررسی کنیم نمی‌توانیم تنها یک مورد آن را بررسی کرده و به آن بپردازیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، معصومه آباد که در محل حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری که منجر به فوت دو بانوی کارگر در ساختمان حادثه دیده شده حضور داشت، به عنوان شاهد عینی به توضیح ماجرا پرداخت و اظهار کرد: سازمان آتش نشانی روزانه ۱۶۰ عملیات انجام می‌دهد و در طول سال‌های مختلف به مرتبه خوبی از جهت تجهیزات و عملکرد رسیده است و تجهیزات این سازمان نیز به روز است و اگر بخواهیم کل حادثه را بررسی کنیم نمی‌توانیم تنها یک مورد آن را بررسی کرده و به آن بپردازیم.

وی افزود: بعد از تماس شهروندان با آتش نشانی و اعلام آتش سوزی در این ساختمان تنها ظرف ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه خودروهای آتش نشانی به محل حادثه می‌رسند، اما متاسفانه نردبان آتش نشانی که سیستم کامپیوتری دارد و پیچیده است با مشکل مواجه می‌شود، این در حالی است که این نردبان پیش از این بار‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مشکلی نداشته است.

آباد خاطر نشان کرد: خیلی وقت‌ها حادثه پیش می‌آید گاهی اوقات چرخ هواپیما که همیشه باز می‌شود ممکن است باز نشود یا ترمز یک ماشین مدل بالا نیز عمل نکند.

عضو شورای شهر در ادامه گفت: بعد از عمل نکردن نردبان اول T نردبان بعدی به محل می‌آید اما قبل از آمدن نیروهای آتش نشان نفر اول از پنجره افتاده و فوت می‌کند و دومین نفر نیز بعد از آمدن نیروهای امداد و در انظار عمومی جان خود را از دست می‌دهد.

آباد با تاکید بر اینکه خاطرمان باشد که از مجموع هفت نفر ۵ نفر نجات پیدا کردند تصریح کرد: اقدامات گروه آتش نشانی و عملیات آنان قابل تقدیر است اما نواقصی نیز وجود داشته که پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای کار‌شناسی تشکیل شده و بررسی ماجرا را انجام دهد و از همکاران خود و اصحاب رسانه نیز خواهش می‌کنم به صورت احساسی برخورد نکنند.

آباد خاطر نشان کرد: آتش نشانان افراد فداکاری هستند که در شرایط سخت خود را در مهلکه آتش و مرگ می‌اندازند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند؛ سال گذشته نیز یکی از همین آتش نشانان فداکار برای نجات جان یک شهروند جان خود را از دست داد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶۰ عملیات موفقیت آمیز آتش نشانی را در طول روز فراموش نکنیم افزود: آتش نشانان احتیاج به روحیه و انگیزه دارند و ما نباید بدون بررسی لازم در مورد عملکرد آنان قضاوت کنیم بلکه باید این موضوع به کمیته کار‌شناسی واگذار شود.

عضو شورای شهر به حادثه اخیر سینما ایران نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش همین آتش نشانان ۲۰۰ نفر در سینما ایران نجات یافتند که این اقدام با همین افراد و با همین تجهیزات به روز دنیا انجام شد.

وی افزود: هفته گذشته در منچس‌تر نیز اتفاقی شبیه حادثه خیابان جمهوری رخ داد و تجهیزات آتش نشانی نیز عمل نکرد.

آباد تصریح کرد: ساختمان‌های این منطقه نیز در شرایط مناسبی نیستند و این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 246617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز