همشهری آنلاین: فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، موسیقی را زبان مشترک اقوام و ملل مختلف دانست و گفت: این هنر نباید در جهت ترویج فساد و مقابله با ارزش های اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سردار ˈمحمدرضا نقدیˈ شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی حماسی انقلابی ترکمن تحت عنوان نغمه‌های پایداری در روستای تمرقره قوزی شهرستان کلاله در شرق استان گلستان،افزود: موسیقی اگر در جهت ابتذال و ترویج فساد و بی دینی و دورکردن از فرهنگ خودی مورد استفاده قرار گیرد انسان را به قهقرا سوق می‌دهد.

وی به نقش موسیقی در ارتقاء ارزش‌های معنوی و اخلاقی اشاره کرد و گفت: موسیقی اگر در جهت ذکر خدا، روحیه دادن به رزمندگان و بازتاب جلوه های حماسی قرار گیرد، خدمتی بزرگ از سوی هنرمندان این رشته است.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: رژیم های طاغوتی از این هنر به عنوان ابزاری برای به بردگی و به فسادکشیدن انسانها استفاده می کنند در حالیکه در نظام جمهوری اسلامی از هنرموسیقی درجهت به نمایش درآوردن جلوه های حضورحماسی مردم در عرصه های مختلف و روحیه دادن به رزمندگان ومدافعان راه حق و عدالت بهره گیری می شود که این امر را هنرمندان ایرانی به عینه به اثبات رسانده اند.

فرمانده بسیج در ادامه شهرستان کلاله را الگویی ازصمیمیت، همدلی و اتحاد قومیت ها دانست و گفت: مردم این منطقه با عشق و همدلی، همگان را به مودت و پیشرفت فرا می خوانند.

فرماندار کلاله نیز در این آیین گفت: در این شهرستان کلکسیونی از اقوام مختلف ایرانی متحد و یکپارچه زندگی مسالمت آمیزی دارند.

محمدتقی قزل سفلی به ظرفیت ها و توانمندیهای این شهرستان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و گردشگری اشاره و تصریح کرد: کلاله آینه تمام نمای وحدت در کشور است و با افتخار اعلام می کنم که این مردم با تبعیت از ولی امرخود حضرت آیت الله خامنه ای ضمن مقابله با دشمن از توانمندی های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

در نخستین جشنواره موسیقی حماسی انقلابی ترکمن تحت عنوان نغمه‌های پایداری به مناسبت سالروز میلاد مسعود نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) همچنین هفته وحدت که روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در روستای تمرقره قوزی شهرستان کلاله برگزار شد،11گروه موسیقی ترکمن به اجرای برنامه پرداخته و از10هنرمند پیشکسوت موسیقی حماسی انقلابی همچنین از خانواده های16هنرمند فقید موسیقی ترکمن تجلیل شد.

کد خبر 246299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز