پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سه نفر از شهروندان ارومیه‌ای در هفته جاری بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن، جان خود را از دست دادند.

منو اکسید کربن

علی افتخاری به ایرنا گفت: در دو حادثه جداگانه که هفته جاری در ارومیه روی داد، دو مرد و یک زن بر اثر این حادثه در محل کار خود، جان دادند که در یکی از این موارد، بر اثر نشت گاز در یک کارگاه خیاطی، بانوی 33 ساله ارومیه ای دچار مسمومیت شد و جان باخت.

وی اظهار کرد: در حادثه دوم نیز یک نفر کفاش 68 ساله با میهمان 71 ساله خود در داخل مغازه بر اثر نشت گاز منو اکسید کربن کشته شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: در هر دوی این موارد، نصب نامناسب بخاری و استفاده از وسیله غیر استاندارد عامل اصلی بروز حادثه بوده است.

افتخاری گفت: بخاری به دلیل ایجاد گازهای سمی باید دارای دودکش باشد تا این گازها به خارج از محیط انتقال یابند و نباید فریب تبلیغات در این خصوص را خورد.

وی افزود: سرویس به موقع و مستمر بخاری و دودکش های آن نیز بسیار مهم است و باید شهروندان در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: باز گذاشتن منفذهایی برای ورود اکسیژن و هوا به داخل محل اقامت یا کار، امری اساسی در خروج گاز منواکسید کربن می باشد که در برخی موارد شهروندان با نادیده گرفتن این اصل، اقدام به پرکردن تمامی منفذهای کوچک ورودی هوا کرده و موجبات مرگ خود را فراهم می کنند.

کد خبر 245247
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز