پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنیاد سینمایی فارابی، شورای عالی تهیه کنندگان سینما و معاون سیما در پیام‌هایی درگذشت تنی چند از سینماگران در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم معراجی‌ها را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته جواد شریفی راد، مهدی مرادی، رضافرجی و علی اکبررنجبر (مدیرشهرک دفاع مقدس)، جمشید اصفهانی‌فر (نگهبان شهرک دفاع مقدس) حین تلاش درصحنه فیلمبرداری فیلم معراجی‌ها جان خود را از دست دادند.

پس ازاین حادثه تلخ، پیام‌های تسلیت متعددی از سوی شخصیت‌ها، نهادها و دستگاه‌های مختلف به دست اندرکاران این فیلم داده شد.

بنیاد سینمایی فارابی درگذشت نابهنگام هنرمندان گرامی جواد شریفی راد مدیر جلوه‌های بصری، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، رضا فرجی جانشین تولید فیلم به همراه یک کارگر صحنه، یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی‌ها را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام تسلیت به شرح زیر است: همه از او هستیم و به سوی او باز می‌گردیم؛ هنرمندان ذکر شده که در حوزه جلوه‌های بصری سینما فعالیت می‌کردند از میان ما پرواز کردند و برای همیشه به جاودانگی پیوستند.

درگذشت این هنرمندان عزیز اگرچه برای همه ی عاشقان هنر، با تأثر و تأسف بسیار همراه است، ولی یاد بلند این هنرمندان ارزشمند فروغی خواهد بود که راه پیشاروی جامعه هنری ما را همیشه روشن نگه خواهد داشت و این رخداد گواه زحمات جاودانه ای است که در امتداد هشت ساله دفاع مقدس همچنان جاری است و این ملت دین خود را هماره به این سرزمین و انقلاب ادا کرده و خواهد کرد.

ˈبنیاد سینمایی فارابی پرواز این هنرمندان بزرگ و ارزشمند را به جامعه ی هنری و فرهنگی کشور و هم چنین به خانواده سینما، تسلیت عرض می کند و از خدای رحمان برای روان بلندشان رحمت و برای خانواده عزیزشان صبر و شکیبایی آرزو می کند.ˈ

شورای عالی تهیه کنندگان تسلیت گفت

شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران فاجعه درگذشت 5 تن از همکاران سینمایی را تسلیت گفت.

در بخشی از این اطلاعیه شورای عالی آمده است : متاسفانه تا زمانی که در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی از مواد منفجره جنگی برای جلوه های ویژه میدانی استفاده می شود، احتمال چنین حوادث تاسف باری وجود دارد .

ˈشورای عالی تهیه کنندگان ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان و خانواده بزرگ سینمای ایران امیدوار است مسئولان تلویزیون و سینمای کشور فکری اساسی برای این مهم انجام دهند تا شاهد چنین فاجعه ای نباشیم .ˈ

گروهی از مدیران به سرپرستی مدیر شبکه یک در محل حادثه حاضر شدند

بلافاصله بعد از اطلاع از حادثه دلخراش انفجار در شهرک سینمایی دفاع مقدس، معاون سیما، مدیر شبکه یک را به همراه مدیران مرکز بهداشت و حراست سازمان، مامور بررسی این حادثه کرد.

گروهی از مدیران سازمان برای اطلاع از جزئیات ماجرا و انجام امور و هماهنگی های لازم در محل حاضر شده اند و به سرعت اقدامات لازم را تمهید کردند.

مدیر شبکه یک سیما در جریان بازدید از محل حادثه سریال ده نمکی در شهرک سینمایی دفاع مقدس اعلام کرد : انفجار قبل از شروع فیلمبرداری رخ داده است و متاسفانه پنج تن در این حادثه جانگداز معراجی شده و دو نفر نیز مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

فرجی همچنین گفت: جواد شریفی راد مدیرجلوه های بصری مجموعه تلویزیونی معراجی‌ها، عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس و دستیارش، رضا فرجی جانشین مدیر تولید فیلم و یک دستیار صحنه‌، افرادی بودند که بر اثر این حادثه، معراجی شدند.

مجموعه تلویزیونی معراجی‌ها با موضوع اردوهای راهیان نور و به تصویر کشیدن ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس تولید می شود.

پیام تسلیت دارابی

معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران، حادثه دردناک معراجی‌ها را به جامعه هنرمندان ، ملت شریف ایران و خانواده این عزیزان که در راه هدفی مقدس، آسمانی شدند و نیز تبریک و تسلیت می‌گوید.

علی دارابی معاون سیما در پیامی غم فرزندانی از خانواده هنری کشور را که در راه جاودانه ساختن نام و یاد پایمردان هشت سال مقدس و به تصویر کشیدن صحنه های دلدادگی جوانان در اردوهای راهیان نور ، خود راهی دیار نور شدند ، به خانواده این عزیزان، جامعه هنرمندان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: هنر راهگشای تعالی روح انسان هاست، قله نشینان این راه، معراج یافتگان معرفتند و امروز معراجی‌ها به معراج رفتند.

خبر درگذشت جانسوز جمعی دلسوز از هنرمندان تولید برنامه های دفاع مقدس به ویژه مرحومان جواد شریفی راد مدیر جلوه های بصری برنامه های نمایشی و عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، در حادثه انفجار امروز جانمان را گداخت.

در ادامه آمده است ، معاونت سیمای رسانه ملی و جامعه هنری کشور اکنون داغدار از دست دادن فرزندانی است که در راه جاودانه ساختن نام و یاد پایمردان هشت سال مقدس و به تصویر کشیدن صحنه های دلدادگی جوانان در اردوهای راهیان نور، خود راهی دیار نور شدند. این ضایعه بزرگ را به جامعه هنرمندان ، ملت شریف ایران و خانواده این عزیزان که در راه هدفی مقدس، آسمانی شدند ، تبریک و تسلیت می گویم .امید است خداوند متعال جایگاه این عزیزان از دست رفته که هریک سرمایه ای گرانقدر برای رسانه ملی بوده اند قرین رحمت بیکران خود کند و خانواده های داغدار شان را صبر جمیل و اجر جزیل عطا کند.

کد خبر 245244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز