گروه اجتماعی: از این پس کد بیمه سلامت، شرط نام‌نویسی دانشجویان می‌شود؛ آنطور که کیوان مرادیان رئیس صندق رفاه دانشجویان اعلام کرده است طرح بیمه سلامت از بهمن برای همه دانشجویان اجرایی می‌شود و دانشجویان برای نام‌نویسی در ترم بهمن و استفاده از خوابگاه و تسهیلات صندوق رفاه باید کد بیمه سلامت داشته باشند.

براساس تفاهمنامه منعقده بین صندوق رفاه دانشجویان با سازمان بیمه سلامت، دانشجویان تنها 15درصد از کل سهم بیمه را پرداخت می‌کنند. این سهم ماهانه بین 2تا 3هزار تومان است و اگر هم دانشجویی توان پرداخت این مبلغ را نداشته باشد صندوق رفاه در قالب وام این مبلغ را می‌پردازد تا هیچ بهانه‌ای در این‌باره وجود نداشته باشد. همچنین دانشجویان متاهل برای دریافت سبد کالا باید در سایت صندوق رفاه دانشجویان نام‌نویسی کنند.

دولت اعلام کرده است که تا پایان امسال در 2نوبت به برخی اقشار جامعه ازجمله دانشجویان متاهل سبد کالایی می‌دهد، به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دانشجویان متاهلی که تمایل به دریافت سبد کالایی دارند باید تا 21دی‌ماه به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه و نام‌نویسی کنند.

سبد کالای دانشجویان متاهل از طریق صندوق رفاه توزیع می‌شود و به همین دلیل این گروه از دانشجویان باید تا 21دی با مراجعه به سایت صندوق رفاه برای دریافت سبد کالایی نام‌نویسی کنند. صندوق رفاه دانشجویان تا نیمه دی امسال 200میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان متقاضی پرداخت کرده است و بهمن‌ماه نیز 150میلیارد تومان دیگر می‌پردازد، درحالی‌که مجموع تسهیلات سال گذشته 210میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 244934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز