همشهری آنلاین: کارشناس علوم ارتباطات با انتقاد از اعطای یارانه به مطبوعات و نشریات تجاری، گفت: اصولاً نشریاتی که یارانه اخذ می‌کنند نباید مالیات بپردازند.

محمدرضا جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره چگونگی اخد مالیات از مطبوعات، اظهار داشت: باید توجه داشت که اصولاً در کشور نشریات به دو دسته تجاری و فرهنگی(جنبه اطلاع‌رسانی دارند) تبدیل می‌شوند.

این کارشناس علوم ارتباطات افزود: در این میان نشریات تجاری عمدتاً فعالیتی تجاری دارند و روز به روز نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه نشریات شرکت‌ها و ارگان‌ها عمدتاً جنبه تجاری دارند، ادامه داد: با توجه به اینکه این دسته از نشریات کشور درآمد خود را بر اساس چاپ آگهی‌های تبلیغاتی کسب می‌کنند، از این رو اخد مالیات از آنها بلامانع است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نشریاتی که به انعکاس مطالب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌پردازند و عمدتاً فعالیت اطلاع‌رسانی دارند بر اساس قانون باید هیچ‌گونه مالیاتی پرداخت نکنند.

جمالی بیان داشت: در سایر کشورها نشریات و مطبوعاتی که یارانه دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند، این در حالی است که در ایران مشاهده می‌شود که نشریات تجاری نیز یارانه دریافت می‌کنند.

این کارشناس علوم ارتباطات خاطرنشان کرد: در حال حاضر از حقوق اعضای تحریریه‌ها و خبرنگاران مالیات کسر می‌شود.

کد خبر 243676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز