مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رقابت جهانی حافظه سال ۲۰۱۳ درحال حاضر با حضور ۳۲ کشور و ۱۲۰ شرکت‌کننده در جنوب لندن درحال برگزاری است و تا پایان روز دوشنبه قهرمان این دور از رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

brain

براساس گزارش تلگراف، برای تعیین قهرمان حافظه جهان هزاران عدد و رقم باید کنترل و بررسی شوند، و در میان کشورهایی که در این رقابت حضور دارند، انگلستان یکی از امید‌های اصلی قهرمانی به شمار می‌رود.

رقابت‌های جهانی حافظه رقابتی سازمان‌دهی شده در قالب ورزش‌های فکری است که طی آن شرکت‌کنندگان باید حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمانی کوتاه به خاطر بسپارند. این رقابت‌ سال 1991 آغاز شد و تاکنون توسط سازمان‌های مختلفی برگزار شده‌است. اولین برنده این رقابت دومینیک او برایان از انگلستان نام داشت که هم‌اکنون با بیشترین تعداد برد در این رقابت، رکورد‌دار به شمار می‌رود.

این رقابت شامل اصول و مقررات متفاوتی است که بر اساس آنها شرکت‌کنندگان باید بیشترین حجم ممکن اطلاعات را در کمترین زمان تعیین شده به خاطر بسپارند:

- به خاطر سپاری اعداد در یک ساعت (...23712892)

- به خاطر سپاری اعداد در پنج دقیقه‌

- گفتن اعداد،با سرعت یک رقم در ثانیه

- با خاطر سپاری اعداد دوتایی طی 30 دقیقه (......011100110001001)

- به خاطر‌سپاری ترتیب کارت‌های بازی طی یک ساعت (بیشترین تعداد ممکن)

- به خاطر‌سپاری لیستی تصادفی از واژه‌ها

- به خاطر سپردن نام‌ها و چهره‌ها

- به خاطر سپردن رویداد‌های تاریخی در پنج دقیقه

- به خاطر سپردن تصاویر انتزاعی

- به خاطر سپردن ترتیب 52 کارت بازی در کمترین زمان ممکن.

دور بیست‌و دوم رقابت جهانی حافظه

  122 نفر از 30 کشور از سرتاسر جهان در این رقابت که برگزاری آن از 22 سال پیش آغاز شده‌،‌ در رقابت جهانی حافظه سال 2013 حضور دارند.

- داورها برای تعیین قهرمان حافظه جهان باید بیش از 45 هزار بسته اطلاعاتی را طی سه روز برگزاری این رقابت بررسی کنند. این اطلاعات شامل 115 هزار عدد تصادفی،‌71 هزار کارت بازی و 13 هزار تصویر است.

- شرکت‌کنندگان انگلیسی بیشترین قهرمانی را طی این 21 رقابت از آن خود کرده‌اند و 15 بار قهرمان جهان شده‌اند. آلمان با چهار بار قهرمانی پس از انگلستان رتبه دوم را در اختیار دارد.

- دومینیک.او.برایان با هشت بار قهرمانی جهان بیشترین تعداد برد را در این رقابت‌ها به نام خود به ثبت رسانده‌است.

- میانگین سنی شرکت‌کنندگان 33 سال است، جوانترین آنها 19 ساله و مسن‌ترین آنها 46 ساله‌است.

- چین بالاترین تعداد قهرمانان در بخش بزرگان حافظه را دارا است،‌در این بخش شرکت‌کنندگان باید در سه بخش بسیار دشوار شرکت کرده و پیروز شوند: به خاطر سپردن هزار رقم تصادفی در یک ساعت، به خاطر سپردن ترتیب ده دست کارت بازی طی یک ساعت و به خاطر سپردن ترتیب 52 کارت‌ بازی طی دو دقیقه. چین در این بخش 73 برنده دارد و انگلستان پس از این کشور،‌با 13 برنده در رتبه دوم قرار گرفته‌است.

در رقابت امسال،‌ کشورهایی شامل کانادا، اندونزی، ایرلند، لیتوانی، نروژ، پاکستان، اسلوواکی، اسپانیا، ترکیه، اکراین، ولز، فنلاند، ویتنام، دانمارک، هنگ‌کنگ، ازبکستان، کره جنوبی، ایتالیا، ژاپن، الجزایر، مجارستان، آمریکا، هندوستان، مغولستان، سوئد، چین،‌ فیلیپین، آلمان و انگلستان حضور دارند.

کد خبر 240929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز