گروه اجتماعی: افزون بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۳هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بدهی دارد ۱۳۵واحد دانشگاه آزاد زیان‌ده هستند و برخی واحدها حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را هم ندارند.

 

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری خود با بیان اینکه مهم‌ترین چالش دانشگاه آزاد کمبود اعتبارات است اعلام کرد: در مجموعه دانشگاه آزاد یک‌میلیون و 700هزار مترمربع ساختمان در دست ساخت است که یک‌هزار و 900میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گفته حمید میرزاده این در حالی است که دانشگاه آزاد 3هزار و 700میلیارد تومان بدهی دارد که سررسید شده است و از 462واحد این دانشگاه 135واحد زیان‌ده هستند و 72میلیارد تومان زیان داشته‌‌اند و 30واحد حتی امکان تأمین دستمزد واحد خود را نیز نداشتند. وی با بیان اینکه 99درصد درآمد از محل وصول شهریه‌ها تأمین می‌شود، افزود:

شورای اقتصاد دانش‌بنیان با هدف کاهش اتکای دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان تشکیل شده است. میرزاده درباره میزان شهریه‌های دانشگاه آزاد اظهار کرد: شهریه‌های امسال نسبت به سال گذشته 3درصد در همه مقاطع افزایش یافته است و حق افزایش شهریه بیش از این را ندارند و چنانچه واحدی بیش از 3درصد شهریه افزایش را دهد، بازخواست شده و شهریه اضافی به دانشجو بازگردانده می‌شود.

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته در گفت‌وگو با همشهری نسبت به ارائه دروس پیش‌نیاز خلاف آنچه در اطلاعیه مرکز آزمون این دانشگاه اعلام شده است اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان در این‌باره شدند. همشهری این موضوع را در نشست خبری از رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد که میرزاده پاسخ داد این موضوع در زمان مدیریت من نبوده است و در عین حال روش ما اجرای قوانین و مصوبات هیأت امنای دانشگاه است و موضوع را رسیدگی می‌کنیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد حتما با مسئولان متخلف برخورد قاطع می‌شود.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز در این‌باره گفت: که 460واحد دانشگاهی داریم که به‌جز یکی‌دو واحد همه این بخشنامه را اجرا کرده‌اند، ما پیش‌نیاز را اعلام می‌کنیم و اجرای آن با معاونت آموزشی است. ناصر اقبالی افزود: به واحدهایی که خلاف اطلاعیه مرکز آزمون دروس پیش‌نیازی را به دانشجویان ارائه کرده‌اند تذکر داده شده است.

کد خبر 240279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز