چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: با وجود افزایش تولید نبود نظارت موجب شده تا نرخ انواع میوه در مناطق مختلف شهر تهران نسبت به میدان مرکزی میوه و تره‌بار بیش از دوبرابر و نسبت به مراکز تولید تا سه‌برابر افزایش یابد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه باغداران میوه و مرکبات با بیان اینکه متأسفانه هیچ نظارتی بر فرایند توزیع میوه و مرکبات صورت نمی‌گیرد به خبرنگار ما گفت: عدم‌نظارت زمینه سوءاستفاده برخی دلال‌ها و واسطه‌ها را با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها فراهم کرده است.
عنایت‌الله بیابانی نبود دستگاهی کارآمد برای نظارت بر رعایت سود خرده‌فروشی مصوب در مراکز خرده‌فروشی را یکی از عوامل رشد چند برابری قیمت‌ها دانسته و بر نقش میدان مرکزی میوه و تره‌بار با صدور فاکتورهای صوری خرده‌فروشی در گرانی میوه تأکید می‌کند.

وی پرداخت ورودی، هزینه‌های برگزاری مناقصه فروش و پرداخت هزینه بیمه کارگران در میادین مرکزی را از جمله عواملی می‌داند که دست بارفروشان را در انجام اینگونه تخلفات باز می‌گذارد. به اعتقاد بیابانی عدم‌ایفای نقش واقعی وزارت صنعت و اتحادیه بارفروشان برای نظارت بر توزیع میوه و مرکبات با سود مصوب و قانونی شرایطی را فراهم‌کرده که قیمت 800تومانی پرتقال تامسون شمال درمراکز تولید که بااحتساب هزینه‌های جانبی باید 2هزارتومان به‌دست مصرف‌کننده برسد، اکنون با قیمت 3هزارو500تا 4هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شود.

کد خبر 239546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز