گروه ادب و هنر: درحالی‌که اغلب اهالی سینما از سیاست‌های سازمان سینمایی در ماه‌های اخیر ابراز رضایت می‌کنند، طیف اقلیتی که برخوردار از حمایت مدیریت قبلی سینما بود، منتقد سفت و سخت حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی شده است.

 حسین فرح‌بخش تهیه‌کننده قدیمی سینما که در 4سال اخیر فیلم‌هایی چون «خصوصی» را با حمایت کامل رئیس سابق سازمان سینمایی تولید کرده اعتقاد دارد مدیریت فعلی سینما در همین مدت کوتاه 3ماهه نمره مردودی دریافت کرده است.

حسین فرح‌بخش در گفت‌وگویی با ایسنا، در آستانه سپری‌شدن 100روز از عمر دولت یازدهم، درباره اولویت‌های این دولت در حوزه سینما و عملکردش در ماه‌های گذشته، گفت: آقای روحانی پس از رأی آوردن عواملی را در وزارت ارشاد گذاشتند و آنها نیز گفتند که چون رئیس‌جمهور قول بازگشایی خانه سینما را داده باید حتما اجرایی شود. در اینجا برای من یک سؤال ایجاد می‌شود، وقتی 2 نفر با هم دعوایشان می‌شود و به کلانتری می‌روند، آنجا می‌گویند روی هم را ببوسید و بیرون بروید درحالی‌که آن 2 نفر هنوز اختلاف‌شان پابرجاست و احتمالا پشت در دوباره دعوایشان می‌شود چون حق یک طرف ضایع‌ شده است؛ قضیه خانه سینما هم دقیقا همینطور است.

فرح‌بخش ضمن انتقاد از وزیر ارشاد به‌دلیل انتصاب حجت‌‌الله ایوبی به ریاست سازمان سینمایی ابراز عقیده کرد: ایشان با حوزه سینما آشنایی ندارد. به همین دلیل رانت‌خواران دهه 60سینما را دور هم جمع کرده است، همین موضوع باعث شده که نه‌تنها اختلافات گذشته بین سینماگران کم نشود، بلکه بسیار بیشتر شده و به همراه آن نوعی بی‌نظمی نیز ایجاد شده است.

تهیه‌کننده فیلم «شارلاتان» در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد شدید از ایوبی خاطرنشان کرد: آقای ایوبی در 3 جلسه با بخش خصوصی قرارهایی را گذاشتند که همه را زیر پا گذاشته است. البته نمی‌خواهم بگویم که سیاست‌های آقای شمقدری خوب بود و سیاست‌های آقای ایوبی بد است. سخن من این است که آنچه انتظار می‌رفته در سینما اتفاق بیفتد به وقوع نپیوسته است، خلاصه کلام اینکه ما از آقای روحانی بیشتر انتظار داشتیم.

وی افزود: متأسفانه در بخش فرهنگی و در یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که سینماست کسی سر کار آمده که بیشتر در فرانسه فعالیت مدیریتی داشته است، البته هر کس با ایشان جلسه می‌گذارد می‌گوید به‌به چه آدم خوبی، اما من می‌گویم که صلاحیت مدیریت را ندارد.

فرح‌بخش در ادامه با تأکید بر اینکه ایوبی با سیاست‌های فعلی نمی‌تواند 4 سال دوام بیاورد، اظهار کرد: این راهی که آقای ایوبی می‌رود به نتیجه نمی‌رسد. خدا را شکر که فعلا می‌گویند خزانه سازمان سینمایی خالی است و ما از این بابت خیلی خوشحالیم چون حداقل رانت‌خواران کمتر می‌توانند در این مدت بخورند.

کد خبر 239425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز