سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: تنها چند روز پس از اظهارنظر معاون وزیر نیرو مبنی بر افزایش قیمت برق و آب در سال‌جاری، معاون وزیر نفت هم اعلام کرد که دولت باید قیمت سوخت را افزایش دهد.

اشاره 2معاون وزرای نیرو و نفت اشاره مستقیمی است به کسری شدید بودجه شرکت‌های وزارتخانه‌های یادشده به واسطه اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها. پیش از این وزیر اقتصاد هم کسری بودجه ناشی از پرداخت نقدی یارانه‌ها را ماهانه یک هزار میلیارد تومان برآورد کرده بود.

 معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با بیان اینکه ماهانه وزارت نفت 2500میلیارد تومان منابع مالی یارانه‌های نقدی را تأمین می‌کند، گفت: پرداخت یارانه‌ها با سبک و روش کنونی در سال آینده امکان‌پذیر نیست و سبب فروپاشی بیشتر ساختارهای اقتصادی کشور می‌شود. به گزارش مهر، منصور معظمی با اشاره به عدم‌پرداخت سهم شرکت‌های نفتی از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تأکید کرد: تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است و شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت در تنگنای شدید مالی قرار دارند.

رشد مصرف فرآورده‌های نفتی

خبر دیگر اینکه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 16میلیارد لیتر بنزین در ایران مصرف شده است، از رشد 7.4 درصدی مصرف این فرآورده نفتی خبر داد و اعلام کرد: در این مدت حدود 60میلیارد لیتر فرآورده نفتی در کشور مصرف شده است.مصطفی کشکولی درباره آخرین وضعیت توزیع و مصرف فرآورده‌های نفتی در کشور، گفت: از ابتدای سال، انواع فرآورده‌های نفتی با مصرف روزانه 250میلیون لیتر در کشور توزیع شده است.

کد خبر 239384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز