شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

فناوری> پگاه شفتی: پاییز با دستی پر از ابزارک از راه رسیده است و دنیای فناوری را حسابی پاییزی کرده است. این هم نگاهی به آخرین دستاورد ابزارکی در ماه مهر (اکتبر):

هر ثانیه یک ابزارک‌ جدید

مینی بلندگو

فقط شش اینچ قد دارد، اما می‌تواند صدای یک بلندگوی بسیار بزرگ را از خودش بیرون بدهد. این یکی هم با ارتباط بدون سیم می‌تواند صدا را از دستگاه پخش دریافت کند و یک سالن پذیراییِ متوسط را کاملاً پوشش دهد. پوشش بیرونیِ این مینی بلندگو آلومینیومی است. این پوشش کمک می‌کند تا صدا با کیفیت مناسب پخش شود.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

* * *

باتری‌های تمام نشدنی

شرکت «انرجایزر» که پیشینه‌ی بلند و پرباری در ساخت باتری دارد، به تازگی باتری‌هایی روانه‌ی بازار کرده است که بیش‌ترین عمر باتری را در دنیا دارند. این محصول که به نام لیتیوم AA مشهور شده است، ۲۰ سال عمر می‌کند و به لطف اکسید آلومینیومی که در قطب منفی‌اش وجود دارد، هیچ‌وقت اکسیده نخواهد شد. هم‌چنین شرکت انرجایزر این باتری‌ها را در اتاقی مخصوص و شرایط خشک می‌سازد تا ریسک تأثیر رطوبت بر سلول‌های باتری را تاحد امکان پایین بیاورد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

* * *

قاب فیلم‌بردار

تبلت را در این قاب مخصوص قرار دهید و آن را روی زمین بگذارید. حالا روبه‌روی آن بایستید و شکلک دربیاورید. تبلت می‌تواند فیلم شما را از زاویه‌ای که تابه‌حال نداشته‌اید، بگیرد. این قاب البته فعلاً برای تبلت‌های مخصوص شرکت اپل یا آی‌پد طراحی شده است. هم‌چنین مدل مخصوص این قاب برای جدیدترین گوشی‌های اپل (آی‌فون ۵اس) هم ساخته شده است. این قاب مخصوص گوشی با یک صفحه‌ی مسطح، نور کافی را به طرف دوربین هدایت می‌کند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

* * *

هدفون زیر دوش

نه ضدآب بودنش، نه قابلیت شناکردن با آن، دلیل نمی‌شود که هدفون خیلی خاصی باشد. اما قابلیت منحصربه‌فرد این هدفون ارتباط بلوتوث آن است. این ارتباط البته می‌تواند دو نفره هم باشد. ممکن است شما زیر دوش باشید و موبایلتان چندین متر آن‌طرف‌تر روی میز ناهارخوری. به لطف دستگاه بلوتوث شما می‌توانید گوشی همراه را در جایی خشک و امن نگه دارید و با کمک این هدفون، موسیقی را زیر دوش یا توی استخر بشنوید.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

* * *

ابرهارددیسک کوچک

اگر شما هم همیشه با مشکل پرشدن بیش از حد حافظه‌ی رایانه، گوشی تلفن، تبلت یا هر دستگاه دیگری روبه‌رو هستید. این دستگاه به درد شما می‌خورد. از همه بهتر شما می‌توانید اطلاعات اضافه را بدون ارتباط با سیم و با کمک ارتباط وای-فای یا بلوتوث وارد این دستگاه کنید. دو نوع ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی این هارددیسک کوچک روانه‌ی بازار شده است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

* * *

پخت و پز با کتری سفری

این کتری اولین کتری ساخته شده از فولاد ضدزنگ است که هم‌زمان می‌تواند روی هر اجاقی برای پخت‌و‌پز قرار بگیرد. این کتری که اصلاً بار سفر را سنگین نمی‌کند، یک محفظه‌ی یک و نیم لیتری دارد و بسیار سبک طراحی شده است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

* * *

تشک زود بادشو

تابه‌حال تجربه‌ی استفاده از یک تشک بادی را داشته‌ای؟ اگر بله، حتماً می‌دانی که باد کردن این تشک‌ها چه مصیبتی است. اما به تازگی تشکی طراحی شده است که فقط در ۱۳ ثانیه باد می‌شود. وقتی کاربر در محفظه‌ی بدون بازگشت این تشک فوت می‌کند، سیستم تقسیم فشار هوا، بلافاصله هوا را به همه‌جای تشک می‌رساند و محبوس می‌کند. فقط چند فوت لازم است که یک تشک بادی چاق و چله‌ی حسابی داشته باشید.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۰

کد خبر 237348
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز