همشهری آنلاین: وزیر دادگستری با بیان توضیحاتی درباره خبر اتفاقات رخ داده برای دختران میر حسین موسوی گفت: کمیته رفع حصر در دولت تشکیل نشده و اصلا دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا کمیته رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد در دولت تشکیل شده است؟، گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، وی درباره اتفاقات رخ داده در روز عید غدیر برای دختران میرحسین موسوی، بیان کرد: این موضوع ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده و متاسفانه این حرف‌ها حاشیه‌سازی است، دولت بنا نیست وارد این ماجراها شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظر شما درباره گلایه‌ها و انتقادات برخی از خانواده‌های زندانیان از تفتیش بدنی در هنگام ملاقات‌ها، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی تفتیش‌ها نسبت به جاهای دیگر دنیا مناسب است و البته در هر کشوری قوانین خاص خود وجود دارد، اما در ایران این موضوع بیشتر رعایت می‌شود. به هر ترتیب برخی کارها مثل توزیع مواد مخدر انجام می‌شود بنابراین باید کنترل زیاد باشد ولی ما نسبت به جاهای دیگر بیشتر مراعات می‌کنیم.

پورمحمدی گفت: دولت به خاطر اینکه در رابطه با سلامت اداری و فساد شفاف‌سازی داشته باشد باید با جدیت این مواضع را تعقیب کند؛ بنابراین در این راستا چند تصمیم مهم اتخاذ کرده که از جمله آنها این است که ستاد مبارزه با فساد را دنبال می‌کند و کارگروه‌هایش فعال هستند.

وی اضافه کرد: کارگروه دولت الکترونیک فعال شده است، این کارگروه 5 عضو دارد که به طور دقیق نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد. اگر چنین رویکردی مورد توجه قرار بگیرد بخش بزرگی از فساد و ناهنجارهای اجتماعی کاسته می‌شود و طبیعتا رضایت‌مندی مردم و کاهش فساد نتیجه خواهد داد.

وزیر دادگستری درباره طرحی برای کنترل اموال و دارایی‌های مقامات ارشد و میانی، گفت: این طرح اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است و دولت تصویب کرده که از این طرح قاطعانه دفاع می‌کند که طی آن نه تنها اموال و دارایی رییس جمهور و معاونان و وزرا باشد بلکه شامل تمامی مقامات عالی و میانی نیز شود و جناب آقای رییس‌جمهور نیز در مجمع از مدافعین این طرح بودند.

 

کد خبر 236994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز