"محمود خسروی" رییس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی ، پیش‌بینی کرد، شرکت ایرانسل، با حدود دو ماه تاخیر ، نخستین سیم‌کارتهای خود را واگذار کند.

"ارنست کیلوآن" نماینده شرکت ‪ ،MTN‬شریک خارجی ایرانسل در ایران، دیروز ،سه‌شنبه گفت که این شرکت بنا دارد نهم شهریورماه واگذاری سیم‌کارتهای ‪ ۱۵۰‬هزار تومانی خود را از سه شهر بزرگ تهران، تبریز و مشهد آغاز کند و سپس بتدریج واگذاری را به شهرهای دیگر تسری دهد.

طبق پروانه عملیاتی شرکت "ایرانسل" اپراتور دوم تلفن همراه، این شرکت باید تا ششم شهریورماه امسال، فروش سیم‌کارتهای با کد ‪ ۰۹۲۵‬و ‪ ۰۹۲۶‬را آغاز و تا پایان ششم آذرماه نیز دو میلیون و‪ ۲۰۰‬هزار شماره ‪ ۱۵۰‬هزار تومانی در ‪ ۲۴۸‬شهر کشور واگذار کند.

خسروی معاون وزیر ارتباطات، در ادامه گفت وگوی امروز خود، با تکرار اینکه "ایرانسل نخواهد توانست نخستین سیم‌کارتهای خود را طبق‌موعد مقرر واگذار کند"، افزود: قرار بود هفته قبل جلسه‌ای را با ایرانسل برگزار کنیم که چون مدیر عامل آن در سفر بود ، جلسه را در هفته دیگر برگزار می‌کنیم.

وی ادامه‌داد: در آن جلسه درباره تاریخی که ایرانسل برای آغاز به کارش اعلام می‌کند، مستنداتی خواهیم خواست و تا این مستندات را ارزیابی نکنیم نمی‌توانیم اجازه بهره‌برداری دهیم.

محمود خسروی، که مدیر دولتی پروژه اپراتور دوم تلفن همراه نیز هست ، خردادماه گذشته به خبرنگار ایرنا گفته بود که هنوز بسیاری از تجهیزات ایرانسل از جمله آنتنهای ‪ BTS‬آن نصب نشده و تا این شرکت نتواند کیفیت لازم را برابر مقررات و پروانه خود ارائه دهد، نمی‌توانیم اجازه دهیم که کار خود را آغاز کند.

ایرانسل پروژه‌های عملیاتی خود را در کشور به شش منطقه تقسیم کرده و هر یک را به یک پیمانکار عمومی سپرده است که کنسرسیوم "فارس" مرکب از سه شرکت تولیدات مخابراتی شیراز، به‌عنوان یکی از این پیمانکاران ، تا چندی پیش اعلام می‌کرد که قراردادش با ایرانسل به امضا نرسیده‌است.

کد خبر 2353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز