همشهری آنلاین: جام قهرمانی نخستین دوره مسابقات والیبال زیر ۲۳ سال مردان جهان به برزیل میزبان رسید.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار پایانی نخستین دوره مسابقات والیبال زیر 23 سال مردان جهان در سالن مونی سیپال اوبرلندیا برگزار شد و تیم میزبان با حمایت پرشور نزدیک به 5 هزار و 500 تن تماشاگر، که خود یک رکورد برای این دوره از بازی‌ها بود، در فینالی پرشکوه و در ماراتن والیبال مقابل تیم صربستان به برتری 3 بر 2 رسید و مانع از رفتن جام قهرمانی به اروپا شد.

بازی پایانی بدون شک، نقطه عطف رقابت‌های این دوره بود که دو تیم برتر برزیل و صربستان با نمایشی عالی نزدیک به 1 ساعت و 41 دقیقه تماشاگران را به تحسین خود واداشتند و در نهایت برزیل بود که با برد یک در میان، در پایان ست پنجم پیروزی را به دست آورد.

برزیلی‌ها هر بار که فاتح یک ست شدند، بلافاصله با واکنش رقیب اروپایی خود روبرو شدند، اما ست ششمی در کار نبود تا دوباره بازی مساوی شود.!

برزیل ست اول را با نتیجه 29 بر 27 برد ، اما ست دوم با نتیجه 21 بر 15 به سود صربستان شد. ست سوم هم نوبت برزیل بود که به برتری 21 بر 17 برسد و باز طبق روال دو ست گذشته، این صربستان بود که با برد 21 بر 19 تماشاگران را در التهاب فرو برد، و در نهایت در ست سرنوشت‌ساز، صربستان با شکست 15 بر 13 فرصت جبران پیدا نکرد.

الکساندر آتاناسوویچ از صربستان با 25 ، و آرجو از برزیل با 24 امتیاز بهترین‌های این میدان بودند.

در بازی نهایی تا قبل از به صدا در آمدن سوت فابریزیو، داور ایتالیایی به علامت پایان بازی، نفس‌ها در سینه حبس شده بود و سرانجام این برزیل بود که در شبی پر شکوه سرود قهرمانی سر داد و صربستان علی‌رغم تمام شایستگی‌هایش به نایب قهرمانی بسنده کرد.

در بازی رده‌بندی نیز تیم روسیه در مصافی تمام اروپایی با شکست 3 بر 1 بلغارستان در جای سوم ایستاد. در نبرد بر سر مقام پنجمی، تیم ایران با تکرار پیروزی دور مقدماتی برابر ونزوئلا، به عنوان نماینده آسیا پشت سر نمایندگان اروپا قرار گرفت و آرژانتین نیز با غلبه بر تونس، نماینده آفریقا هفتم شد.

تیم‌های استرالیا، مصر، جمهوری دومینیکن و مکزیک هم بدون انجام بازی در مرحله دوم با احتساب بازی‌های دور مقدماتی به ترتیب در جایگاه‌های نهم تا دوازدهم قرار گرفتند.

کد خبر 235097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز