چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتابخانه BiblioTech که به تازگی در تگزاس آمریکا افتتاح شده با دیگر کتابخانه‌های جهان تفاوت کوچکی دارد: هیچ کتابی نمی‌توان درون این کتابخانه وجود ندارد.

کتابخانه

براساس گزارش CNN، این کتابخانه اولین کتابخانه بدون کتاب جهان است، اما آنچنان که به نظر می‌رسد نیز بدون کتاب نیست و بالغ بر 10 هزار نسخه کتاب الکترونیک در این کتابخانه موجود بوده و در دسترس مراجعه کنندگان قرار گرفته‌است.

کتابخانه BiblioTech در ماه سپتامبر در جنوب شهر سن‌آنتونیو افتتاح شد،‌ منطقه‌ای که بیشتر ساکنان آن اسپانیایی‌تبار بوده و 40 درصد از آنها به رایانه و اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند.

باوجود اینکه این کتابخانه هیچ کتاب فیزیکی نداشته و اعضای آن نیز می‌توانند به صورت آنلاین به کتاب‌ها دسترسی پیدا کنند، مسئولان Hispanic می‌گویند حضور فیزیکی خود کتابخانه نقش مهمی در موفقیت آن دارد، زیرا مکان کتابخانه خود یک فضای اجتماعی است.

فضای داخلی وسیع و 441 متر مربعی این کتابخانه به فروشگاه‌های اپل یا فضای استراحت شرکت گوگل شباهت دارد: دیوارهای نارنجی رنگ، فضاهای رنگارنگ ویژه بازی کودکان، صندلی‌های مخملی و پنجره‌های درخشان و حجم زیادی تجهیزات الکترونیک شامل 45 آی‌پد، 40 لپ‌تاپ و 48 رایانه رومیزی.

10 هزار نسخه کتاب‌ دیجیتالی این کتابخانه برروی سیستم ابری 3M کتابخانه ذخیره شده و اعضا می‌توانند یکی از 600 کتاب‌خوان دیجیتال معمولی یا یکی از 200 کتاب‌خوان‌ بهبود یافته ویژه کودکان را قرض گرفته و از آنها برای مطالعه استفاده کنند. در این کتابخانه همچنین کتاب‌های صوتی و نرم‌افزار نیز عرضه می‌شوند. تاکنون بیش از هفت هزار نفر عضو این کتابخانه شده‌اند.

کد خبر 234435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز