همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی سرانجام بعد از پنج دهه سیاست ابهام در زمینه زرادخانه های هسته ای خود به داشتن بمب هسته ای اعتراف کرد.

انرژی هسته‌ای

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از بیروت ، اخیرا براساس شهادت «ارنون عزرا» دستیار معاون «گلدامایر» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گزارشی در رسانه های غربی منتشر شده که نشان می‌دهد، این رژیم در سال ۱۹۷۳ قصد استفاده از بمب هسته‌ای برضد مصر را داشته است.

عزرا در این گزارش می‌نویسد : موشه دایان که در جبهه جنگ با مصر در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته بود، در جلسه‌ای از گلدا مایر رئیس وقت اسرائیل خواست تا با استفاده از بمب هسته‌ای برضد مصر موافقت کند، او گفت،  الان وزیر انرژی هسته‌ای پشت در منتظر موافقت شماست تا ظرف چند ثانیه کار را یکسره کنیم ،که با این درخواست وی مخالفت شد.

بیست و هفت سال پیش نیز مردخای فانونوکارشناس هسته‌ای سابق نیروگاه دیمونا با افشاگری در خصوص ماهیت نظامی برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم بیش از دویست کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد این نخستین بار است این موضوع به نقل از یک مقام رسمی این رژیم اعلام می شود.

امین حطیط کارشناس مسائل راهبردی در خصوص علت چنین افشاگریی از سوی رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی معتقد است : اعتراف به داشتن بمب هسته ای به عنوان یک سلاح بازدارنده اخرین دستاویزی است که اسرائیل برای حفظ هیمنه خود به ان متوسل شده است چرا که چشم انداز پیش روی رژیم صهیونیستی در سایه تحولات منطقه ای و بین المللی بسیار مبهم است.

اما این افشاگری در حالی انجام شده که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال فعالیت‌های دیپلماتیک ایران برای حل مسئله هسته‌ای، از حکام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواسته است تا برای انچه که وی انرا تحقق امنیت منطقه‌ای و استقرار صلح برضد تهدید ایران عنوان کرد با این رژیم متحد شوند.

دکتر ولید محمد علی مسئول مرکز پژوهش‌های فلسطین در این زمینه گفت :امروز در سایه پیروزی های محور مقاومت و موج بیداری ملت‌ها، حکام وابسته اعتبار خود را نزد ملت‌ها از دست داده اند و عملا به مجریان سیاست امریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند، انزوای اسرائیل زنگ خطری جدی برای این رژیم ها است ، به اعتقاد من دعوت علنی نتانیاهو از حکام عرب برای اتحاد برضد ایران بیانگر این واقعیت است.

در همین حال شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد شخصیت‌های بلندپایه کشورهای حاشیه خلیج فارس در تل اویو با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده‌اند، بررسی موضع کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در صورت پیروزی تلاش‌های دیپلماتیک ایران و امریکا در حل موضوع هسته ای محور گفتگو در این دیدار بوده است. برخی منابع خبری اعلام کردند این مقامات از عربستان ، بحرین و قطر بوده اند.

کد خبر 234136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز