همشهری آنلاین: قرار بود نیمه مرداد از پایان‌نامه‌اش دفاع کند،‌ گفته بود می‌خواهم سورپرایزت کنم اما بعد از شهادتش این حسرت برایم ماند؛ وقتی پس از شهادتش لپ‌تاپ داریوش را جست‌وجو کردم دیدم او پایان‌نامه‌اش را به من و دخترش آرمیتا هدیه کرده است.

 پدری که قربانی ترور و دختری که سفیر صلح  شد

به گزارش  خبرگزاری فارس، دو سال قبل و روز اول مرداد سال 90 بود که داریوش رضایی‌نژاد دانشمند جوان هسته‌ای کشورمان توسط سرویس جاسوسی اسرائیل موساد به شهادت رسید، خبر شهادت یک دانشمند هسته‌ای ایران، یک‌بار دیگر در صدر اخبار جهان قرار گرفت.[جزئیات ترور شهید رضایی نژاد ]

شهید داریوش رضایی‌نژاد سومین شهید هسته‌ای کشورمان بود که به فاصله دو سال پس از شهادت دکتر علی‌محمدی در سال 88 و یکسال پس از شهید شهریاری در سال 89 ترور شد. خط تروری که در 21 دی 90 به شهید احمدی‌روشن رسید.

مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور شهید رضایی‌نژاد را اولین اقدام جدی تامیر پاردو رئیس جدید موساد اعلام کرد و سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل نیز در خبری که به سرعت آن را از سایت خود حذف کرد، از قول رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشته بود با ترور دانشمندان ایران می‌توان از تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای جلوگیری کرد.

«قرار بود دو هفته بعد از تاریخ شهادتش از پایان‌نامه‌اش دفاع کند و به من هم گفته بود می‌خواهم سورپرایزت کنم من هم یاد گرفته بودم به داریوش اصرار نکنم. بعد از شهادتش این حسرت برایم ماند که به من نگفت آن چیزی که می‌خواست بگوید. پایان‌نامه در هارد کامپیوتر داریوش بود که بعد از شهادتش تغییر کرد اما فلش به لب‌تاپ او بود، وقتی در آن جستجو کردم مقاله‌اش را پیدا کردم که آن را به من و دخترش آرمیتا هدیه کرده بود.

شهید داریوش رضایی‌نژاد 20 بهمن سال 1356 در شهرستان آبدانان استان ایلام به دنیا آمد، او در تیرماه سال 73 دیپلم خود را در رشته ریاضی گرفت و در مهر ماه 1373 در رشته مهندسی برق در دانشگاه پذیرفته شد. شهید دکتر داریوش رضایی نژاد به محض فارغ التحصیلی به عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار و سال 78 در رشته مهندسی برق در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شد.

داریوش رضایی‌نژاد سال 1379 ازدواج کرد، ازدواجی که حاصل آن دختر شیرین‌زبانی به نام آرمیتا بود که قبل از 5سالگی شاهد پرپر شدن پدر عزیزش بود.

به‌دنبال فعالیت‌های علمی رضایی‌نژاد، دانشگاه‌های متعدد اروپایی جهت ادامه تحصیل و فعالیت پژوهشی از وی دعوت کردند که وی ترجیح داد با وجود همه این فرصت‌ها در ایران بماند. شهید داریوش رضایی‌نژاد در چند سال اخیر ضمن تدریس و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مسئول اجرای بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های تهران،شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود.

سال 90 بود که این دانشمند جوان کشورمان در آزمون دکترا دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته شد اما هیچ‌گاه فرصت نکرد آن را به اتمام برساند و در سن 35 سالگی به ضرب گلوله تروریست‌ها در مقابل منزلش و در برابر چشمان همسر و دختر خردسالش به شهادت رسید و سومین شهید علمی کشورمان شد.

آرمیتا رضایی‌نژاد به همراه علیرضا احمدی‌روشن فرزندان شهدای ترور دانشمندان هسته‌ای، در اجلاس جنبش عدم تعهد «سفیران صلح» لقب گرفتند.

کد خبر 224350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز