همشهری‌آنلاین: رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت:ما در حال بازتعریف بازارهای هدف گردشگری هستیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا این درست است که افغانستان چهارمین بازار هدف ماست،پاسخ منفی داد و گفت: ما در حال تعریف بازارهای هدف جدیدی هستیم و به عنوان مثال فردا با حضور سفیر ایران در چین، جلسه ای ویژه درباره چین داریم و قصد داریم بازار هدف آن را تعریف کنیم.

وی گفت: چین در سال گذشته حدود 100 میلیون گردشگر خارجی به دنیا فرستاده است و اگر ما بتوانیم نیم درصد آن یعنی 500 هزار نفر را جذب کنیم، رقم زیادی می شود؛ بنابراین چین بزرگترین بازار هدف ماست.

نجفی گفت: باید بازارهای هدف را بر اساس عوامل مختلف بررسی کرد که یکی از این عوامل جمعیت گردشگری است که دیگر کشورها به خارج می‌فرستند.

وی وضع اقتصادی این بازارها را از عوامل دیگر بررسی بازارهای هدف دانست و گفت: ما علاقه مندیم گردشگرهایی به ایران بیایند که موجب رونق اقتصادی کشور شوند نه این که سه ماه در ایران بمانند،کار کنند و به کشور خود برگردند.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: بنابراین ما بازارهای هدف را بر اساس ملاک های تازه ای که انتخاب شده است، ارزیابی و تعریف می‌کنیم.

نجفی درباره لغو روادید که قبلا سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده بود، گفت: این پیشنهاد که با هماهنگی وزارت امورخارجه بوده است این هفته در یکی از کمیسیون های دولت مطرح می شود و در آنجا موضوع لغو روادید به صورت دقیق تعیین می شود.

وی در واکنش به این موضوع که مالزی ویزای سه ماهه گردشگران ایرانی را به 14 روز کاهش داده است،گفت:برای ما مهم این است که مهمان بپذیریم و میزبان گردشگران باشیم.

نجفی افزود: اگر گردشگرهای ایرانی از جاذبه های گردشگری کشورمان با خبر باشند بسیاری از آنان به خارج از کشور نخواهند رفت.

وی گفت: بر اساس آمار شهریور امسال، تعداد گردشگران که ما به خارج فرستاده‌ایم از تعداد گردشگرانی که به ایران آمده اند کمتر شده است که این نشان مثبتی است.

کد خبر 233863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز