همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سنت برگزاری کنگره‌های شهدا در سال‌های پس از جنگ را یکی از کارهای سازنده برای زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد وشهادت دانست.

به گزارش مهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز سه‌شنبه 8 خرداد در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری ستاد برگزاری کنگره شهیدان استان تهران با بیان این نظر افزود: یادآوری یاد شهیدان در تقویت روحیه مقاومت جامعه بسیار موثر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزاری موزه های آثار شهدا و دفاع مقدس را برای انتقال مفاهیم 8 سال دفاع مقدس به نسل های امروز و آینده موثر خواند و گفت: باید با استفاده از تجربیات برخی کشورها در برگزاری موزه های جنگ، برای توجه به عمق حوادث دفاع مقدس برای جاودانه کردن افتخارات انقلاب اسلامی، خصوصا در مقطع جنگ تحمیلی تلاش کرد که این یکی از مهمترین کارها برای اهداف اسلامی و میهنی است.

وی با تحلیل شرایط نظامی ایران در آغاز حمله حزب بعث عراق به ایران گفت: باید با بیان مظلومیت ایران در آن مقطع مجسم کرد که چگونه ملتی تازه انقلاب کرده در برابر انواع توطئه های دشمنان و کمک های همه جانبه غرب و شرق و ارتجاع در دفاع از دین و وطن تا پای جان ایستاد و پس از پیروزی های نظامی، سرانجام پیروزی سیاسی خویش را نیز در بین المللی ترین سازمان موجود ثبت کرد.

فرمانده 8 سال دفاع مقدس با گرامیداشت شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: باید با توجه به انواع هنر، از جان گذشتگی های شهدا و جانبازان را مجسم نمود و تصاویر و اسناد بجا مانده از جنگ تحمیلی نیز به گونه است که بر غنای ادبیات و هنر ما می افزاید.

آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: همسنگران شهدا باید برای تعمیق دستاوردهای دفاع مقدس تلاش کنند و در این راستا برگزاری یادواره شهدا یک کار بزرگ فرهنگی و هنری در ابعاد ملی و اسلامی است.

در آغاز این دیدار، آقایان احمدی و سردار جعفری، رئیس و دبیر ستاد برگزاری کنگره 36 هزار شهید استان تهران، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های دومین کنگره در سال 1385 ارایه کردند.

کد خبر 23233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز