همشهری آنلاین: خروج یک فروند هواپیمای مسافربری حامل حجاج ایرانی در فرودگاه بین‌المللی کرمان منجر به جراحت ۷ زائر حج شد.

سانحه هواپیما

محسن صالحی مدیرکل بحران استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: یکی از هواپیماهای جابه‌جایی حجاج امروز ( اول مهر) به دلیل ترکیدگی لاستیک از باند خارج و دچار سانحه شد.

مدیرکل بحران استان کرمان با بیان اینکه هفت تن از حجاج در این حادثه دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند، بنابر اطلاعات واصله، پنج تن از ناحیه کمر و دو تن دیگر نیز از ناحیه دست و پا دچار آسیب‌دیدگی شده که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی درباره آخرین وضعیت حاکم بر فرودگاه بین‌المللی کرمان نیز گفت: در حال حاضر شرایط در این فرودگاه عادی است.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز از انتقال پنج مصدوم حادثه خروج‌ هواپیمای مسافربری از باند در فرودگاه کرمان و گفت: در این حادثه که به علت ترکیدگی لاستیک رخ داد، امدادگران نسبت به انتقال پنج مصدوم به مراکز درمانی اقدام کردند.

وی افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر تنها نسبت به ارائه آمار و عملکرد خود اقدام می‌کنند.

مهدی علی عسگری مدیرکل دفتر ایمنی و سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به وقوع سانحه برای هواپیمای حامل حجاج کرمان به مدینه خبر داد و گفت: خوشبختانه در این واقعه اتفاق خاصی برای هیچ یک از زائران پیش نیامد.

وی گفت: پرواز 5070 هواپیمای بویینگ 747 شرکت هواپیمایی ماهان ساعت 15:10 به وقت محلی هنگام برخاستن از باند فرودگاه کرمان به مقصد مدینه با ترکیدگی لاستیک مواجه شد.

وی افزود: در این رویداد 419 زائر بیت‌الله ‌الحرام و 25 خدمه عازم مدینه بودند به سرعت از هواپیما خارج شدند.

مدیرکل دفتر ایمنی و سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اظهارکرد: خوشبختانه اتفاق خاصی برای هیچ یک از زائران پیش نیامده و فقط پنج زائردچار گرفتگی عضلات شدند.

علی عسگری افزود: این هواپیما در حال حاضر در فرودگاه است و زائران با پرواز دیگری اعزام خواهند شد. وی گفت: علت این واقعه و نقص فنی آن پس از انجام بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

کد خبر 232197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز