به گزارش همشهری، کندشدن سرعت اینترنت باعث شده تا کاربران به ناچار برای بهرهمندی از خدمات اینترنتی اقدام به افزایش سرعت با هزینه بیشتر کنند تا بتوانند از خدمات گذشته برخوردار شوند. در روزهای اخیر برخی شهروندان در تماس با همشهری با اشاره به تبلیغات گسترده شرکت مخابرات بهصورت تماس تلفنی با کاربران برای برخورداری از اینترنت با سرعت بیشتر گفتهاند: هماکنون استفاده از خدمات مبتنی بر ایمیل هم بسیار سخت شده و دسترسی به ایمیلها هم دشوار شده است.
یکی از شهروندان میگوید: بخشهای پشتیبانی شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی، در واکنش به انتقاد از سرعت پایین اینترنت، بهانههای متفاوتی ازجمله ضرورت افزایش سرعت اینترنت، ضرورت تغییر مودم و بهروزکردن آن، عدمپشتیبانی فنی لازم از سوی شرکت مخابرات و... را مطرح میکنند.
شهروند دیگری میگوید: وقتی شرکت مخابرات آشکارا برای فروش خدمات اینترنت پرسرعت، خدمات کیفی قبلی خود را کاهش میدهد، دیگر نباید انتظاری از دیگر شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی داشت.او میافزاید: در چند روز اخیر بارها اینترنت شرکت مخابرات حتی با قطع ارتباط مواجه شده است.
برخی خبرهای تأیید نشده حاکی است پس از مخالفتهای وزیر ارتباطات با افزایش هزینه خدمات ارتباطی، شرکت مخابرات با هدف جبران کسری درآمد مورد انتظار خود، اقدام به دستکاری در سرعت اینترنت کرده است، هرچند همشهری نمیتواند این ادعاها و شایعهها را تأیید یا تکذیب کند. آیا محمود واعظی میتواند رقابت واقعی و شفاف را در حوزه خدمات ارتباطی کشور بهویژه خدمات اینترنتی رقم بزند یا سرانجام در برابر فشارها کوتاه خواهد آمد؟