شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در آستانه فصل پاییز گالری‌های تهران به استقبال نمایشگاه‌های تازه‌ای می‌روند و خود را برای فعالیت‌های بیشتر در نیمه دوم سال آماده می‌کنند.

عکاسی

به گزارش فارس، پاییز فصل آغاز جدی‌تر فعالیت‌های گالری‌های تهران است و همه گالری‌هایی که در تعطیلات تابستانی به سر می‌بردند، رفته رفته خود را برای شروع یک فصل تازه آماده می‌کنند.

گالری ساربان

گالری ساربان برای شروع فعالیت‌های پاییزی خود یک نمایشگاه نقاشیخط از بزرگان نقاشیخط ایران در نظر گرفته است که این نمایشگاه روز ۲۹ شهریورماه گشایش خواهد یافت.

در این نمایشگاه که عنوان آن نیز «در استقبال پاییز» است، آثار نقاشیخط نصرلله افجه‌ای، علی تن، صداقت جباری، بهرام حنفی، محسن دایی نبی،مهدی سدیفی، مهدی فلاح، کوروش قاضی مراد، اسدالله کیانی، عنایت الله نظری نوری و احمد محمدپور روی دیوار گالری ساربان می‌رود.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۶ گشایش خواهد یافت و تا ۱۵ مهرماه برپا خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.

گالری نی

تازه‌ترین آثار مهدی منعم با موضوع «قربانیان جنگ؛ سفیران صلح» یک‌شنبه ۳۱ شهریورماه در گالری "نی" روی دیوار می‌رود.

این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صلح برپا می‌شود و شامل مجموعه‌ای از عکس‌های تازه و دیده نشده قربانیان جنگ تحمیلی است.

در این نمایشگاه حدود ۳۰ قطعه عکس ۱۰۰ در ۷۰ به نمایش درخواهد آمد که مهدی منعم این عکس‌ها را از ۵ استان مرزی غرب کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و خوزستان که درگیر جنگ تحمیلی هشت ساله و عوارض بعد از جنگ بوده‌اند عکاسی کرده‌ است.

او عکاس مستقلی است که تاکنون دو کتاب با عنوان «قربانیان جنگ» و «معجزه امید» از مجموعه آثارش منتشر کرده و به گفته خودش تمامی نسخه‌های این دو کتاب به اتمام رسیده است ولی به دلیل عدم حمایت مسئولان فرهنگی، هنوز امکان تجدید چاپ را پیدا نکرده است.

گالری نی در خیابان موحد دانش (اقدسیه) کوچه نیلوفر بعد از خیابان سباری آجودانیه شماره سه، سازمان فرهنگی و هنری فارسی زبانان از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

گالری شیرین

«زده‌گی» عنوان اولین نمایشگاه فصل پاییز گالری شیرین است که از جمعه ۲۹ شهریورماه در این گالری گشایش یافته است.

در این نمایشگاه نقاشی که به کوشش آیدین خانکشی‌پور برپا می‌شود، آثار علی‌احمد پیروز، علیرضا آدم‌بکان، آساره عکاشه، مرتضی پورحسینی، مهرداد پورنظرعلی، نیکو ترخانی،‌ وحید چمانی، محمد خلیلی، آیدین خانکشی‌پور، افشین چیذری، لیلی رشیدی، جاهد سربلند،‌ امید شایان،‌ شاهرخ شاهین‌فر، اشکان صانعی، تهمینه طاهباز،‌ اشکان عبدلی، مینو عمادی،‌ مجید فتحی‌زاده، مینا محسنی، امیرنصر کم‌گویان و حمیدرضا یراقچی به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه گروهی نقاشی «زده‌گی» تا ۹ مهرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ ادامه دارد.

گالری شیرین در ولنجک،‌ خیابان ۱۸، شماره ۹ واقع است.

گالری دی

گالری دی برای آغاز فصل پاییز خود نمایشگاهی از آثار نقاشی «زهره اخوان» را برگزیده است که از ۲۹ شهریورماه گشایش یافته است.

نمایشگاه آثار نقاشی زهره اخوان تا جمعه ۵ مهرماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گالری دی در خیابان ولی عصر، روبروی پارک ملت، کوچه عاطفی پلاک ۱۳۰ واقع شده است.

گالری شکوه

گالری شکوه نیز از 29 شهریور، میزبان نمایشگاه نقاشی‌های یک زوج هنری است که با عنوان «رقص رنگ ها»به نمایش در می‌آید.

در این نمایشگاه 40 اثر هنری از «شبنم لوعلیان» و «محمود سمندریان» به تماشا گذاشته می‌شود که در کنار تفاوت‌های موضوعی به لحاظ گرایش به فضاهای نقاشانه انتزاعی و فیگوراتیو شباهت‌هایی دارند.

نمایشگاه نقاشی های زوج هنری با عنوان «رقص رنگ ها» در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آتبین

اولین نمایشگاه انفرادی از عکس‌های «مجتبی سرانجام‌پور» با عنوان «مولوی پلاک 831» در گالری آتبین برپاست.

این نمایشگاه شامل 17 عکس در ابعاد 60 در 90 با موضوع تلفیق رقص سماع و زندگی مردم برخی از شهرهای ترکیه از جمله قونیه، آنکارا و استانبول است.

این نمایشگاه که با همکاری مرکز فرهنگی سفارت ترکیه در تهران برگزار می‌شود تا سوم مهر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به نشانی خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند.

گالری زمستان (خانه هنرمندان)

گالری زمستان خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاهی از عکس‌های «بابک برزویه» عکاس مستند- اجتماعی و سینمایی است.

در این نمایشگاه برزویه با استفاده از ۳ هزار عکس تست گریم از هنرپیشه‌های فیلم‌ها و سریال‌های ۲۸ سال گذشته سعی در ارائه مفهوم «نقش اول» به مخاطبان آثارش دارد.

او در این نمایشگاه 900 قطعه عکس سیاه و سفید از تست گریم‌های بازیگران سینما و تلویزیون سعی را در ارائه مفهوم «نقش اول» روی دیوار گالری زمستان برده است.

این نمایشگاه تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

موزه عکسخانه شهر

موزه عکسخانه شهر، میزبان نمایشگاهی از آثار غلامرضا نصر اصفهانی است که با استفاده از تکنیک بافت فلزات و انتقال آن روی عکس‌های قدیمی دوران قاجار فضایی نقاشی‌ گونه را پدید آورده است.

نصر اصفهانی در این نمایشگاه از 23 قطعه عکس مربوط به دوران قاجار استفاده کرده و با استفاده از بافت فلزات و انتقال آن روی این عکس‌ها فضایی نقاش‌گونه را ایجاد کرده است.

در بخشی از متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «اکنون اگر عکس‌ها ناصاف‌اند و گوشه‌هایشان شکسته، اگر دیواره‌هایشان زنگ زده و گاه رخساره‌شان به زمین ساییده یا شره شره سرریز شده، غمگین مباش، آنها به فراموشی تو سرک می‌کشند...».

این نمایشگاه تا 27 مهرماه سال جاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 و پنجشنبه‌ها 9 تا 13 دایر است.

امکان بازدید از نمایشگاه برای جمعه‌ها و روزهای تعطیل میسر نیست.

موزه عکسخانه شهر در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع است.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران نیز از اواخر مردادماه سال جاری میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشان جنبش سقاخانه است.

در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ تابلو نقاشی و تعداد معدودی مجسمه از ۸ هنرمند شناخته شده و تأثیرگذار در جنبش سقاخانه ایران به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه مروری بر آثار جنبش سقاخانه در موزه هنرهای معاصر تهران تا 21 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

موزه هنرهای دینی امام علی (ع) این روزها پذیرای نمایشگاهی از آثار گرافیک رئیس هیئت داوران مهمترین دوسالانه پوستر جهان «پیوتر کونتسه» است.

پیوتر کونتسه هنرمند لهستانی از طراحان برجسته گرافیک معاصر جهان و رئیس هیئت داوران دوسالانه پوستر ورشو به عنوان مهمترین دوسالانه پوستر جهان است.

‌در این نمایشگاه 70 اثر از دوره‌های مختلف کاری این هنرمند به نمایش درآمده است که رویکرد این پوسترها بیشتر فرهنگی و اجتماعی است.

این نمایشگاه در طبقه دوم موزه هنرهای دینی امام علی (ع) تا ۵ مهرماه جاری برپا است.

نمایشگاه پوسترهای «پیوتر کونتسه» با همکاری موزه امام علی (ع)‌و بخش فرهنگی سفارت لهستان در تهران برگزار شده است.

کد خبر 231788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز