همشهری آنلاین: مجموعه عکس‌های احسان براتی با عنوان «دیگر شهر» تا روز ۲۷ شهریور ماه روی دیوارهای گالری طراحان آزاد قرار دارد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایسنا، براتی درباره عنوان مجموعه عکس‌هایش گفت: این نام را قرار دادم چون عکس‌های من از مسیرهای فرعی و محله‌هایی در شهر تهران گرفته شده است که کمتر از آنها عبور می‌کنیم و مسیر و راه‌های معمول نیست.

او در نوشته‌ای که برای این نمایشگاه انتخاب کرده، چنین نگاشته است: در تابستان سال 89 کار این مجموعه با انتخاب چهار منطقه از تهران شروع شد.

انتخاب مسیرها به این معنا که از کدام راه باید رفت، بر اساس یک شهود تجربی پیش می‌رفت و بیشتر اوقات اولویت با مسیرهای فرعی و حاشیه‌ای بود.

راه‌هایی که به نوعی مرزهای نامریی محله‌ها هستند. شکاف‌هایی که در هر کجای شهر به گونه‌ای تازه راهی از میان محله‌ها باز می‌کنند.

در این راه‌ها مکان‌هایی نامعمول یافت می‌شود که میل عکاس را برای تصاحب همه چیز، همان طور که هست، برمی‌انگیزد.

براتی در ادامه آورده است: پس از مدتی تکه‌هایی از شهر به دست آمد که جهانی متفاوت از واقعیت رسمی تهران بود.

شکلی از شهر که ارتباطی روشن و ملزوم با تصویرش ندارد. شکلی که برآمده از ویژگی‌های قابل شمارش شهر نیست. نه از آن وام می‌گیرد و نه به آن وام دارد.

شکل شهر است در حال خودش. شکل شهر که " آن جا " است. تکه‌هایی که از بسترشان جدا شده‌اند، بار دیگر پیوستگی را تجربه می‌کنند.

پیوندی در جهت ساخت واقعیتی دیگر، که در موازات واقعیت متکثر شهر تهران است.

وی درباره آثاری که در معرض دید عموم قرار دارد گفت: در مجموع 14 عکس به گالری آورده‌ام که 13 عدد در ابعاد 50 در 75 و یک عکس نیز در اندازه 100 در 70 است.

احسان براتی متولد ۱۳۶۱ در تهران و دانش‌آموخته‌ رشته مهندسی برق است.

وی از دوران دبیرستان به عکاسی علاقه‌مند بوده و از حدود ۷ سال پیش تاکنون به طور جدی و پیگیر به عکاسی مشغول بوده است.

او پس از شرکت در چند نمایشگاه گروهی در سال ۸۸ به تحصیل در رشته‌ طراحی گرافیک پرداخته است.

نمایشگاه «دیگر شهر» که روز جمعه 22 شهریورماه افتتاح شد، تا روز 27 شهریورماه همه روزه به جز پنجشنبه‌ها در گالری طراحان آزاد، واقع در میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، پلاک ۵ از ساعت 16 الی 20 ادامه دارد.

کد خبر 231211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز