جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در آخرین رده‌بندی فیفا تیم ملی ایران به رده دوم آسای و چهل‌وهشتم جهان صعود کرد.

تیم ملی فوتبال

 

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، در رده بندی قبلی اعلام شده، ایران با ۶۳۳ امتیاز ۵ رتبه صعود کرده بود و چهل و هفتم بود اما سایت فیفا خیلی زود این رده بندی را تغییر داد و آن را به وضعیت قبلی در ماه آگوست برگرداند.

در نهایت پس از یکی دو ساعت، فیفا که گویا رده بندی اولیه را اشتباه اعلام کرده بود، رده بندی ماه سپتامبر را منتشر کرد که ایران با همان ۶۳۳ امتیاز در رده چهل و هشتم جهان و دوم آسیا قرار گرفت. براساس این رده بندی، ایران بالاتر از تیم هایی چون ترکیه، مصر، بورکینافاسو و ولز قرار دارد.

در قاره آسیا، تیم ایران پس از ژاپن و بالاتر از استرالیا، ازبکستان و کره جنوبی قرار گرفته است. در رده بندی اخیر، کره جنوبی روند نزولی خود را ادامه داده و در این ماه در آسیا پس از ازبکستان قرار گرفته است.

در حال حاضر ژاپن با پنج پله سقوط و ۶۷۱ امتیاز، چهل و دوم آسیاست، ایران با چهار پله صعود، چهل و هشتم جهان و دوم آسیا است، استرالیا در این رده بندی هفت پله سقوط کرده و در جایگاه پنجاه و سوم جهان قرار گرفته و با ۶۰۳ امتیاز در آسیا سوم است.

ازبکستان که سه روز پیش در بازی پلی آف مقابل اردن شکست خورد هم دو پله صعود کرده و با ۵۷۹ امتیاز در جهان پنجاه و هفتم و در آسیا چهارم است.

کره جنوبی هم که روند نزولی اش را ادامه داده با دو پله سقوط و ۵۷۴ امتیاز در رده ۵۸ جهان و پنجم آسیا قرار دارد.
در رده‌ بندی ۱۰ تیم برتر فوتبال دنیا به ترتیب اسپانیا، آرژانتین، آلمان، ایتالیا، کلمبیا، بلژیک، اروگوئه، برزیل، هلند و کرواسی قرار دارند.

کد خبر 230847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز