چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد باراک اوباما در متقاعد کردن مردم آمریکا برای موافقت با حمله نظامی به سوریه شکست خورده است.

افکار عمومی آمریکا مخالف حمله نظامی به سوریه است

به گزارش ایرنا نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسو در روز سه شنبه نشان می دهد حدود 56 درصد مردم آمریکا معتقدند دولت آمریکا نباید هیچ مداخله ای در سوریه بکند در حالی که تنها 19 درصد موافق مداخله آمریکا در سوریه هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که نظر مردم آمریکا از هفته گذشته تاکنون یعنی قبل از سخنرانی روز شنبه اوباما مبنی بر تصمیم به حمله به سوریه و بعد از آن تغییری نکرده است و مردم آمریکا همچنان مخالف حمله به سوریه هستند.

روز شنبه باراک اوباما ضمن اذعان به این نکته که مردم آمریکا بعد از حمله آمریکا به عراق و افغانستان دیگر تمایلی به یک جنگ دیگر ندارند، اعلام کرد تصمیم گرفته است به سوریه حمله کند و از کنگره می خواهد که بر این تصمیم مهر تایید بزند.

این نظرسنجی نشان می دهد حتی اگر در سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده شده باشد مردم همچنان مخالف حمله به آن کشور هستند به طوری که بر اساس این تحقیق تنها 29 درصد پاسخگویان گفته اند اگر از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده شده باشد موافق حمله آمریکا به سوریه هستند و همچنان 49 درصد مخالف این اقدام هستند.

نتایج نظرسنجی های مختلف هفته گذشته سی ان ان، وال استریت ژورنال، موسسه گالوپ، موسسه تحقیقاتی پیو نیز نشان می دادند که مردم آمریکا به طور کلی مخالف دخالت نظامی آمریکا در سوریه هستند و پیشنهاد آنان به کاخ سفید این است که یا کمک های بشردوستانه به مردم سوریه ارسال کنند یا تلاش کنند از مسیرهای دیپلماتیک بحران و درگیری در آن کشور را پایان دهند.

کد خبر 229843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز